کور پور

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

کور پور (به انگلیسی: Kour Pour) هنرمند بریتانیایی ایرانی، متولد 1366 در شهر اکستر کشور انگلستان است.

آقای کور پور، از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

کور پور یک هنرمند ایرانی-انگلیسی است که به خاطر نقاشی‌های بزرگ الهام گرفته از ملیله پارسی معروف است. وی در سال 2010 از کالج هنر و طراحی اوتیس فارغ التحصیل شد و هم اکنون در لس آنجلس مستقر است
نقاشی‌های او کاملاً با جزئیات فرم فرش طی روندی پر زحمت ایجاد شده و اغلب ماه ها به طول می انجامد. برای هر اثر ، هنرمند در مورد تصویر فرش خاصی از کاتالوگ‌های نمایشگاه و حراج تحقیق می کند. او سپس تصویر را روی بومى که با چند لایه جسو چیده شده است ، ابریشمی می کند. با استفاده از چوب جارو برای استفاده از ، تار و پود فرشهای بافته شده دوباره ساخته می شود. پور سپس جزئیات هر ترکیب را با رنگ اکریلیک با رنگهای بسیار زنده تر ، با دست رنگ میکند. او پس از ماه ها کار مقدماتی ، قسمت هایی از تصویر را با یک سنباده مدور پاک می کند و متعاقباً این مناطق از بین رفته را دوباره رنگ می کند تا قطعه تمام شده تولید شود.

در مجموعه نقاشی‌های فرش ، تصاویر و نقش و نگارهای مرتبط با تاریخ بشریت مبادلات فرهنگی از اینترنت تهیه می شود و دوباره روی بوم زمینه سازی می شود. این ترکیب با عناصر بصری کنایه از تاریخ تجارت خارجی چین آغشته شده است. این عناصر شامل ظروف چینی چینی ، اژدها ، بودا ، ملکه دواجر سیکسی ، سنگ‌های دانشمند ، قیلین ، تصویری از مائو ، اسکلت ، گاو و عشایر جاده ابریشم است. فاقد روایت از پیش طراحی شده ، این اثر به دنبال انتقال بیننده به یک زمان و مکان مسطح است که در آن گذشته ، حال و آینده با هم زندگی می کنند.

از سال 2016 ، پور مجموعه جدیدی از آثار را با الهام از Japonisme – تأثیر هنر و زیبایی شناسی ژاپن بر فرهنگ غرب آغاز کرده است. این نقاشی‌های جدید – مرکب از بلوک‌های بزرگ رنگی و ترکیبی از هر دو شکل هندسی و شکل‌های آمورف بیشتر – نمایانگر اکتشاف مداوم او در ارتباطات بین فرهنگی و جابجایی است.

در سال 2015 ، نمایشگاه انفرادی وی با عنوان سامسارا در بنیاد دپارت در لس آنجلس ارائه شد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
kourpour

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت