‏سعید بحرالعلومی‏

Saeid BahrolOlumi

‏سعید بحرالعلومی‏

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، صداپیشه و دوبلور، گوینده

 معرفی/ بیوگرافی:

‏سعید بحرالعلومی‏ (به انگلیسی: Saeed Bahrol Olumi) هنرمند ایرانی، متولد 22 اَمرداد 1351 است.

آقای ‏سعید بحرالعلومی‏، از هنرمندان بازیگر سرشناس ایران می‌باشد.

سعید بحرالعلومی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «بانوی عمارت»، سریال تلویزیونی «ستارخان» و سریال تلویزیونی «آرام می گیریم» فعالیت داشته است.

سعید بحرالعلومی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1351 در شهر اردبیل چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار سعید بحرالعلومی می‌توان به بازیگری در فیلم لونه زنبور، سریال آرام می گیریم و سریال ستارخان اشاره کرد.

سعید بحرالعلومی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1394 در 43 سالگی در سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم لونه زنبور، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید بحرالعلومی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون امیر‌یل ارجمند، محمدعلی نجفی، سید حسام نواب‌صفوی و ثریا قاسمی را تجربه کرد.

سعید بحرالعلومی در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سعید بحرالعلومی در این سال، بازیگری در سریال ستارخان به کارگردانی محمدرضا ورزی و فیلم لونه زنبور به کارگردانی برزو نیک‌نژاد محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید بحرالعلومی بازی در فیلم لونه زنبور بوده است. سعید بحرالعلومی سال 1396 در 45 سالگی در فیلم لونه زنبور نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با برزو نیک‌نژاد همکاری داشته است. سعید بحرالعلومی توانست با بازی در فیلم لونه زنبور تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان‌افشار و هومن برق‌نورد بر تجارب او افزود.

سعید بحرالعلومی علاوه‌بر فیلم لونه زنبور، سال 1395 در 44 سالگی در سریال آرام می گیریم نیز بازی کرده است. سعید بحرالعلومی این‌بار با روح الله سهرابی یعنی کارگردان سریال آرام می گیریم و هنرمندانی چون آتیلا پسیانی، حمیدرضا هدایتی، هوشنگ توکلی و لعیا زنگنه همکاری داشت.

در این سال‌ها سعید بحرالعلومی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران محمد ابهری با 2 مرتبه، فخرالدین صدیق‌شریف با 2 مرتبه، محسن صادقی‌نسب با 2 مرتبه، سیامک اشعریون با 2 مرتبه و نگار عابدی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با سعید بحرالعلومی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سعید بحرالعلومی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سعید بحرالعلومی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 60% آثار وی تلویزیونی و 40% آثارش سینمایی است. در واقع سعید بحرالعلومی از مجموع 5 اثری که در کارنامه دارد، در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ستارخان، سریال آرام می گیریم و سریال معمای شاه نام‌های و در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم لونه زنبور و فیلم رقص پا بازی کرده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
saeed_bahrololumi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت