گالری لیلیت اولین نگارخانه و نمایشگاه واقعیت مجازی چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

گالری لیلیت اولین نگارخانه و نمایشگاه واقعیت مجازی چیست؟

گالری لیلیت ® اولین هلدینگ برگزارکنندهٔ نمایشگاه با تکنولوژی واقعیت مجازی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که با «بیش از ۶۰۰ سالن متنوع شیک و لوکس» (چنداتاقه و چندطبقه، با قابلیت شخصی‌سازی و تغییر محیط، دکوراسیون و اشیاء) و با «بیش از ۱۰۰۰ طرح قاب‌مجازی»، در حال حاضر در مقایسه با سایر پلتفرم های مشابه در دنیا، پیشرفته ترین و بزرگترین گالری هنری واقعیت مجازی در کل جهان می‌باشد، که با تجربهٔ برگزاری بیش از ۲۵۰ نمایشگاه هنری و با میانگین بیش از ۴۰ هزار بازدید شبانه روزی از سراسر جهان و داشتن مترجم هوشمند به ۱۶ زبان زنده دنیا، موفق‌ترین و پر بازدیدترین گالری بین المللی واقعیت مجازی نیز است؛ گالری لیلیت همچنین با ابداع کردن اولین گالری با گویندگی هوش مصنوعی و با ابداع و برگزاری اولین نمایشگاه در «جهان های ناممکن و فانتزی» ؛ پیشروترین و نوآورانه ترین گالری در کل جهان نیز می‌باشد؛ ضمناً پلتفرم لیلیت با دارا بودن بخش‌های گوناگون نظیر: دانشنامه هنر و هنرمندان، مجله و روزنامه آنلاین هنر، تماشاخانه و مدیاکلاب، آموزشگاه هنری مجازی و…، هم‌اکنون بزرگترین دانشنامه بیوگرافی هنرمندان ایرانی و بزرگترین رسانه و استارتاپ هنری فارسی زبان در کل جهان نیز می‌باشد که به منظور ارتقای سطح دانش هنری جامعه، به عنوان دانشنامه عمومی و رسانهٔ فعال در عرصهٔ هنر ایران فعالیت نموده است؛ همچنین علاوه بر تمامی این موارد، گالری لیلیت با «ویژگی‌ها و امکانات متعدد و بسیار ارزشمندی» که با مناسب‌ترین هزینه در جهت حمایت از هنرمندان گرامی در برگزاری نمایشگاه آثار ایشان ارائه می‌دهد، توانسته پر امکانات ترین گالری هنری در جهان نیز باشد که با افتخار درخدمت مخاطبان و اهالی محترم فرهنگ و هنر بوده و می‌باشد.

برگزاری نمایشگاه در گالری لیلیت با تکنولوژی نوین Exhibition Virtual Reality می‌باشد، که در فضای آنلاین به نمایش در می‌آید و به بیننده حس واقعی بازدید از یک نمایشگاه را می‌دهد.

این نمایشگاه با قابلیت‌هایی به مراتب بیشتر از گالری فیزیکی بوده و با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که دارد توسط مجموعه‌های بزرگ جهان و موزه‌هایی همچون لوور پاریس درحال اجرا و انجام است. و در خارج از کشور هزینه آن به مراتب از گالری‌های معمولی بالاتر است. به همین دلیل هنرمندانی که از قدرت مالی بالایی برخوردار نیستند در همان گالری‌های معمولی نمایشگاه خود را برگزار می‌نمایند.

گالری لیلیت پایه گذار این تکنولوژی در ایران، افتخار دارد که به جهت حمایت از هنرمندان توانسته این تکنولوژی را با بهترین ویژگی‌ها و خدمات و با کمترین هزینه ممکن ارائه دهد و نمایشگاه آثار هنرمندان را به بهترین نحو برگزار نماید.

لیلیت ® در «مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» بشماره ثبت: ۲۸۰۹۲۹ ، به ثبت رسیده است و همچنین در «مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای‌مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد» بشماره شامَد: ۱-۳-۶۵-۷۱۲۳۹۹-۱-۱ ، نیز ثبت شده است؛ کلیهٔ حقوق مادی و معنوی محفوظ است و تحت قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان و قانون حمایت از اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری قرار دارد.

برای اطلاع بیشتر، لطفا ویدیو را تماشا کنید:

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی با اختصار VR (ویرچوال ریالیتی – Virtual Reality ) تولید نرم افزاری – رایانه‌ای از یک پنداره یا محیط که برای حواس (بیشتر بصری) معادل واقعیت، وانمود گردد و به فضای سه بعدی که توسط کامپیوتر ایجاد می‌شود، اطلاق می‌گردد. درحقیقت واقعیت مجازی استفاده از فناوری پیشرفته از جمله کامپیوتر و لوازم جانبی آن و ابزارهای چند رسانه‌ای مختلف برای ایجاد یک محیط مجازی شبیه سازی شده است. در این محیط کاربر اشیاء، حوادث و رخداد‌های مجازی قابل مقایسه با دنیای واقعی را به طور تعاملی در دست می‌گیرد و تصاویر نمایشی و حرکتی را مشاهده می‌کند طوری که فرد گمان کند در محیط واقعی قرار گرفته است.
به تعریف ساده: واقعیت مجازی فناوریی است که در آن محیطی مجازی در جلوی چشمان کاربر قرار می‌گیرد و حضور خود را درمحیط حس می‌کند بطوریکه پس از مدتی استفاده از آن احساس می‌کند که در یک محیط واقعی قرار گرفته است.

تفاوت گالری مجازی با نمایشگاه واقعیت مجازی:

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی بعضی از گالری‌های نقاشی تصمیم گرفتند آثار خود را در فضای مجازی نیز به نمایش بگذارند، اما نمایش آثار در فضای صرفا مجازی بدون بهره گیری از تکنولوژی مدرن، کم و کاستی‌هایی را نیز به همراه دارد. بطوری که نمایشگاهشان بیشتر شبیه یک آلبوم تصاویر آنلاین می‌شود که در آن آثار هنرمندان را به نمایش می‌گذارند. برای هنرمند صرفا می‌تواند از این جهت مثبت باشد که آثارش در اینترنت قرارگرفته، اما جذابیت بازدید از یک گالری را نخواهد داشت. به همین دلیل می‌توان گفت که اکثر گالری‌های مجازی همان ایمیج گالری آنلاین هستند.

و اما نمایشگاه واقعیت مجازی؛

ممکن است اطلاع داشته باشید که بعضی از گالری‌های بزرگ در جهان نمایشگاه با تکنولوژی مجازی را برگزار نموده اند که به عنوان نمونه می‌توان به “موزه لوور پاریس” اشاره نمود، که افراد از همه جای جهان می‌توانند با قابلیت تور مجازی از آن مجموعه دیدن نمایند (کاملا شبیه به واقعی با تجربه‌ای شبیه به حضور در آن محل)، اما به این دلیل که هزینه طراحی گالری با واقعیت مجازی بالا بوده و برای برگزاری نیاز به طراح متخصص است، برای هر مجموعه‌ای مقدور نبوده و به همین دلیل اکثر گالری‌ها از این تکنولوژی برخوردار نیستند.
برای مشاهده موزه لوور پاریس با تکنولوژی VR کلیک نمائید:
petitegalerie.louvre.fr/visite-virtuelle/saison5

■ نمایشگاه گالری لیلیت مناسب کدام هنرمندان است؟

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت