تفاوت‌های تبلیغات سنتی و مدرن

امروزه تبلیغات به رکن جدایی ناپذیر کسب و کارها تبدیل شده است. جلب توجه و نظر مشتری در بازار رقابتی این روزها سخت تر از قبل شده و سازمان‌ها برای دستیابی به این مهم هزینه‌های هنگفتی برای تبلیغات پرداخت می‌کنند. از طرفی تبلیغات سنتی قدیمی به دلایلی منسوخ به شمار رفته و دیگر برای معرفی همه جانبه کافی نیستند و سازمان‌ها همواره به دنبال روش‌های جدیدتر و خلاقانه‌تر برای ارائه‌ی برند ، محصول و خدمات خود هستند.

چرا تبلیغات سنتی و قدیمی دیگر کافی نیستند؟
1- مردم از تبلیغات قدیمی خسته شده اند از مراجعه و تماس‌های مکرر خسته کننده ویزیتورها و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی!
2- رقبای شما هم همان طور تبلیغ می‌کنند یعنی اگر شما بیلبورد دارید آن ها هم دارند!
3- اکثر تبلیغات شبیه به هم شده است و برای مردم فرقی ندارد و تمایزی ایجاد نمی کند!
4- هزینه‌های تبلیغات قدیمی بسیار بالاست و راندمان آن قابل سنجش علمی نیست!
5- معمولا تبلیغات قدیمی بر بازار هدف و مخاطب مورد نظر سازمان تمرکز ندارد!
6- تبلیغات در فضای نامرتبط خطرناک است، یعنی اگر رشته فعالیت شما هنر باشد تبلیغ در فضاهای شوخی و خنده مثل بعضی کانال‌های تلگرامی ریسک بزرگی می‌باشد! حتی ممکن است به قیمت بی اعتباری شما و کسب و کارتان منجر شود!
البته با این همه نمی‌توان تاثیر روش‌های تبلیغات سنتی را زیر سوال برد و با توجه به شرایط هر سازمان و بررسی بازار کلی کسب و کارها باید به فراخور نیاز از روش‌های سنتی تبلیغات نیز بهره گرفت یعنی بهره گیری از شیوه‌های تبلیغات سنتی و مدرن در معرفی خدمات و محصولات.

در مجموع تبلیغات مناسب باید اهداف زیر منجر شود:
☑ افزایش دیده شدن آگهی و آگاهی مخاطبان از برند تبلیغ دهنده
☑ معرفی صحیح سازمان و محصول
☑ یادآوری برند یا محصول در ذهن مشتری در هنگام نیاز
☑ ایجاد یک تصویر خوب و دلخواه سازمان در ذهن مشتری
☑ افزایش فروش بطور مستقیم و غیر مستقیم