مهسا مهجور

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نوازنده موسیقی

 معرفی/ بیوگرافی:

مهسا مهجور (به انگلیسی: Mahsa Mahjoor) هنرمند ایرانی، متولد 18 اسفند 1353 است.

خانم مهسا مهجور فرزند مسعود مهجور از مدیران تولید باسابقه ایران که دستی هم بر بازیگری دارد. او از شاگردهای گلاب آدینه و عضو گروه «مروارید» می‌باشد. مدرک تحصیلی او لیسانس جامعه‌شناسی از «دانشگاه علامه طباطبائی» است. همچنین فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. در ایران او را بیشتر با اجرای جذاب مسابقه دیدنی «راز سیب» به یاد می‌آورند. او اجرای شاد و بر تحرک خود را در این مسابقه مدیون سال‌ها فعالیت در رشته دفاع شخصی و تکواندو می‌باشد.
عمده فعالیت او در زمینه تئاتر می‌باشد و در این زمینه جایزه‌های زیادی از جشنواره‌های مختلف کسب کرده‌است. در سال 1385 در مسکو و از میان شرکت کنندگان زیادی از کشورهای مختلف موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی “آثار کلاسیک روس (لوبنیا)” برای بازی در نمایش دو نفره “جنایت و مکافات ” به کارگردانی چیستا یثربی شد. بازی کم‌نظیر او در نمایش «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» در نقش سیلویا پلات بانوی شاعر فقید آمریکایی عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر را در جشن بازیگر برای او به همراه داشت. به گفته بسیاری از منتقدین او در این نمایش یکی از بهترین و ماندگارترین بازی‌های تاتری در طول تاریخ تئاتر ایران را ارائه داده‌است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی بوده‌است.

مهسا مهجور بازی در تئاتر و بعد تلویزیون را به بازی در سینما ترجیح می‌دهد. با این همه در کارنامه بازیگری او سه فیلم سینمایی به چشم می‌خورد: «رخساره» امیر قویدل «دوشیزه» محمد درمنش و «آرامش در میان مردگان» مهرداد فرید.

او در حال حاضر به تدریس در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر اشتغال دارد. وی به زبان‌های انگلیسی و نواختن ساز دف تسلط دارد. وی عضو هیچگونه سایتی نمی‌باشد. بلکه صرفاً یک تشابه اسمی است.

• اینستاگرام:
mahjoor.mahsa

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت