چگونه کاغذ آبرنگ را بکشیم (شاسی کشی کاغذ یا مقوای آبرنگ)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چگونه کاغذ آبرنگ را بکشیم (شاسی کشی کاغذ یا مقوای آبرنگ)
چگونه کاغذ آبرنگ را بکشیم ( شاسی کشی کاغذ یا مقوای آبرنگ )
به طور کلی توصیه می‌شود کاغذهای آبرنگ با وزن کمتر از 365 گرم ٬ قبل از استفاده کشیده شوند. در غیر این صورت تاب برخواهند داشت. مراحل کار آسان است اما به این شرط که آن را درست انجام دهید.

1. چهار باریکه از نوار چسب قهوه‌ای برای هر یک از طرفین کاغذ آبرنگ ببرید. اندازهٔ باریکه‌های نوار را نسبتأ بلندتر از کناره‌ها بگیرید. آن‌ها را برای لحظه‌ای کنار بگذارید .

2. کاغذ را برای چند دقیقه درون آب سرد فرو برید. با این کار به الیاف پارچه اجازه می‌دهیم گسترش پیدا کنند .

3. ورق کاغذ را از آب بیرون آورید. برای گرفتن آب اضافی ٬ آن را به آرامی تکان دهید و بر روی تختهٔ طراحی که می‌بایستی مسطح باشد ٬ قرار دهید .

4. با یک تکه اسفنج ( ترجیحأ ) یا انگشتانتان ( اما قبل از آن برای از بین بردن هر نوع چربی ٬ آن‌ها را بشویید ) کاغذ را صاف کنید. اگر ورق کاغذ آبرنگ در این مرحله صاف نشود ٬ به طور یکنواخت خشک نخواهد شد .

5. باریکه‌های نوار چسب را مرطوب کنید و از یک سمت محکم بچسبانید به طوری که یک سوم آن بر روی کاغذ و دو سوم آن بر روی تخته باشد. این کار باعث بازداشتن کاغذ از لغزیدن بر روی تخته پس از خشک شدن می‌شود .

6. به همین ترتیب لبه‌های دیگر کاغذ را هم بچسبانید .

7. آن را برای چندین ساعت ٬ به دور از حرارت مستقیم ٬ بگذارید تا خشک شود. همان طور که آب بخار می‌شود ٬ الیاف کاغذ منقبض شده و کاغذ صاف می‌شود .

8. تخته را به همان حالت تخت نگهدارید تا کاغذ کاملأ خشک شود ٬ در غیر این صورت آب در یک گوشه جمع شده و موجب ناصافی کاغذ می‌شود .

نکته :
1. از آب گرم برای خیساندن کاغذ استفاده نکنید زیرا باعث از بین بردن آهار کاغذ می‌شود و به همین دلیل برای مدت زمان طولانی نیز کاغذ را در آب نگه ندارید. آهار به کاغذ افزوده می‌شود تا قدرت جذب آن را کاهش دهد .
2. از رنگ‌های مختلف اسفنج برای صاف کردن کاغذ و خیس کردن نوار چسب استفاده کنید بدین ترتیب هرگز با این خطر که کاغذتان چسبی شود ٬ روبرو نخواهید شد .
3. اگر با نوار چسب قهوه‌ای راهی از پیش نبردید ٬ یک روش جایگزین آن است که کاغذ را به جای چسب با گیره کاغذ به تخته وصل کنید .
4. شما ممکن است بتوانید تعدادی از نوارها را جدا کنید ٬ اما مراقب باشید کاغذ را پاره نکنید. ترجیحأ لبه‌ها را ببرید یا آن‌ها را در زیر قاب عکس پنهان کنید .


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت