استفاده از رنگ دانش آموزی یا رنگ حرفه ای

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

استفاده از رنگ دانش آموزی یا رنگ حرفه ای
مهمترین دلیلی که میان تفاوت قیمت رنگ‌های دانش آموزی و حرفه‌ای هست این است که رنگ‌های دانش آموزی از رنگدانه‌های ارزان‌تر ( ترکیبی از رنگدانه‌ها ) ساخته شده اند بنابراین طیف رنگ‌هایشان محدود است. ارزانترین مارک‌ها دارای مقدار زیادی پر کننده ( filler ) هم می‌باشند. به مانند مصداق این جمله در بسیاری از موارد ٬ همان قدر که پول دهید آش می‌خورید .

رنگ‌های نوع دانش آموزی به طور کلی به خوبی و با موفقیت با هم ترکیب نمی‌شوند و نه هم چنین نتیجهٔ بر آمده به اندازهٔ رنگ‌های نوع حرفه‌ای زنده و با طراوت است و این می‌تواند کار ترکیب رنگ را آزاردهنده و اعصاب خورد کن کند. حال آن که استفاده از رنگ دانش آموزی ٬ تجربهٔ نقاشی خوبی است اما همان تجربهٔ ترکیب رنگ با آبرنگ حرفه‌ای را به شما نمی‌دهد .

از طرف دیگر ٬ شاید شما کمتر به استفاده از رنگ دانش آموزی نسبت به رنگ‌های گرانتر ابراز علاقه کنید ٬ و این چنین تمایل داشته باشید تا بیشتر تجربه کنید و به راحتی چیزهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید نتیجه چه خواهد بود. نگرانی در مورد هدر کردن موادتان ٬ مطمئن‌ترین راه برای سفت کردن بدنتان و بازداشتنتان از انجام کار است و اغلب به نتایج بدی ختم می‌شود ( پس ترستان را با این موضوع که داشتید رنگ را هدر می‌دادید ٬ کامل کنید ! )

من معتقد به خریدن بهترین کیفیت رنگی هستم که توان مالیش را دارید که همیشه به شما این احساس را می‌دهد که می‌توانید با رنگ بازی کنید. شما نیاز دارید این قابلیت را در خودتان ببینید که بتوانید روی کاری که خوب نشده را با رنگ بپوشانید یا آن را بردارید به جای آن که نا امیدانه تلاش کنید تا آن را حفظ کنید به دلیل هزینه‌ای که صرف آن شده است. شخصا اعتقاد دارم که بهتر است در این مسیر طولانی با تعداد اندکی رنگ با کیفیت شروع کنید و روی تکه‌های کوچک‌تر کاغذ یا پارچه کار کنید تا اینکه از تعداد زیادی از رنگ‌های ارزان قیمت استفاده کنید .

به خاطر داشته باشید که در رنگ‌های با کیفیت حرفه‌ای ٬ تمامی رنگ‌ها یک قیمت نیستند. به طور معمول رنگ‌ها ٬ بر اساس رنگدانه هایشان ٬ حدود پنج سری یا دسته هستند. اگر جنبهٔ پولی آن برایتان اهمیت دارد ٬ به دنبال رنگ‌های ارزانتر از میان رنگ‌های حرفه‌ای باشید ؛ رنگ‌هایی با برچسب ‘ hue ‘ یا ‘ imitation ‘ مانند رنگ ‘cadmium yellow hue ‘. این رنگ‌ها از رنگدانه‌های جدید ارزانتری نسبت به رنگدانه‌های سنتی گرانتر ساخته شده اند و از نظر رنگ شبیه نمونه‌های اصلی می‌باشند .


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت