ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی با آبرنگ

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی با آبرنگ
1- قلمو :
قلموهای گرد در اندازه‌های مختلف برای شروع مناسب هستند.قلمویی که با موی سمور درست شده است، گرانتر از قلموهای دیگر، اما بادوام‌تر هستند.در هنگام استفاده از قلموهای گرد دقت کنید که بعد از استفاده و خیس شدن به حالت اولیه خود برگردد.

2- رنگ آبرنگ:
آبرنگ انواع مختلفی دارد.در آبرنگ‌های حرفه‌ای چندین تیوپ رنگ که ناخالصی کمتری دارند وجود دارد و به همین دلیل قیمت بیشتری دارند.رنگ‌های خوب و با کیفیت اثر بسیار چشمگیری دارند و بالعکس رنگ‌های نامرغوب نتیجه قابل ملاحظه‌ای ندارند.

3- کاغذ:
کاغذهای مختلفی برای انتخاب وجود دارند.اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ آبرنگ باید قدرت جذب آب و رنگ را داشته باشد و اینکه بعد از خشک شدن بدون هیچ گونه تغییری به حالت اولیه خود برگردد. کاغذ‌های دست ساز بسیار خوب و گران می‌باشند.علاوه بر آن‌ها می‌توان از کاغذهای ماشینی که ارزان‌تر می‌باشند استفاده کرد. کاغذهایی که درصد کتان آن‌ها بیشتر باشد بادوام‌تر است.
نوع کاغذی که انتخاب می‌کنید ٬ افکت‌ها یا اثرات متفاوتی را با رنگ به شما می‌دهد. ممکن است شما یک کاغذ نرم برای جزئیات فراوان بخواهید یا یک سطح بافت دار برای خلق کردن انعکاسی درخشان بر روی آب. کاغذ یا مقوای آبرنگ در سه بافت مختلف وجود دارد : گرم فشرده ( نرم یا بدون بافت ) ٬ سرد فشرده ( نیمه نرم یا بافت دار ) و زبر. هر سه مدل را امتحان کنید تا ببینید کدام یک را ترجیح می‌دهید .
شما هم چنین می‌توانید بلوک‌های‌های مخصوص آبرنگ را بخرید. این بلوک‌ها شامل تعدادی کاغذ آبرنگ هستند که در چهار طرف با کاغذ چسبانده شده اند. شما بر روی کاغذ رویی نقاشی می‌کنید و پس از تمام شدن کار آن را با یک وسیلهٔ کند ( یک چاقوی پلاستیکی یا یک کارت اعتباری عالی هستند ) جدا می‌کنید تا کاغذ تمیز بعدی نمایان شود. دیگر نیازی به کشیدن این کاغذها ندارید چرا که از اطراف چسبانده شده اند و همین به شما کمک می‌کند تا از تاب برداشتن کاغذ در طول نقاشی جلوگیری شود .

4- آب:
برای رقیق کردن رنگ و شستشوی قلم استفاده از آب ضروریست.
شما به یک ظرف آب هم برای شستشوی قلمو و هم برای رقیق کردن رنگ آبرنگ احتیاج دارید. شیشهٔ خالی مربا این کار را انجام می‌دهد هر چند من خودم ظرف‌های پلاستیکی را ترجیح می‌دهم چون اگر به طور تصادفی آن‌ها را بیندازم ٬ نخواهند شکست. شما می‌توانید هر مدل ظرفی را بخرید که شامل انواعی هم می‌شود که دارای سوراخهایی درامتداد لبه‌ها برای نگهداری قلم موهای در حال خشک شدن است .

5- نوار چسب قهوه ای:
برای جلوگیری از چین خوردن کاغذ آبرنگ در حین نقاشی از مقداری چسب قهوه‌ای ( آب چسب ) استفاده کنید و آن را روی تخته بکشید .

6- اسفنج
منظور استفاده ازاسفنج‌های گوناگون برای ایجاد افکت در نقاشی است اما به صورت ابتدایی و اولیه ٬ اسفنج سلولزی در هر سایز و رنگ ٬ یکی از ضروریات برای کمک کردن به کنترل آب در هنگام نقاشی است .

7- گیره کاغذ
استفاده از گیرهٔ کاغذ ٬ آسان‌ترین راه برای ثابت نگه داشتن کاغذ بر روی تخته یا وصل کردن عکس مرجعی که می‌خواهید از روی آن نقاشی بکشید ٬ می‌باشد.

8- دستمال کاغذی یا دستمال حوله ای
دستمال مانند جوهر خشک کن برای زمانی که مقدار زیادی آب روی نقاشی دارید ٬ قابل استفاده است. دستمال حوله‌ای یا پارچه‌ای هم همان کار را به خوبی انجام می‌دهند. شما می‌توانید مقدار آبی که روی قلمویتان است را کنترل کنید یا برای برداشتن آب اضافه به آرامی بر روی چاله آبی که روی نقاشیتان ایجاد شده است ٬ بکشید .

9- بطری اسپری
شما به یکی از انواع بطری‌های اسپری دم دست نیاز دارید. با این وجود می‌توانید هر زمان که نیاز دارید ٬ رنگ‌هایی که روی پالت خشک شده اند و همین طور کاغذ را مرطوب نمایید .

10- مداد طراحی و پاک کن
داشتن یک مداد طراحی برای مشخص کردن جزئیات و یا کشیدن خطوط راهنما سودمند می‌باشد. یک مداد HB یا B2 نیاز شما را به این کار برآورده می‌کند.

11- تخته شاسی ( تخته سه لا )
شما نیاز به یک تخته یا صفحهٔ سفت و محکم دارید تا در پشت کاغذی که بر روی آن نقاشی می‌کشید بگذارید. یکی را انتخاب کنید که از آن چه فکر می‌کنید به آن نیاز دارید ٬ بزرگتر باشد چه بسیار آزاردهنده خواهد بود که ناگهان متوجه شوید که بسیار کوچک است. پیشنهاد ما سایزA3 است .

12- پالت آبرنگ
ساده‌ترین پالت آبرنگ صفحه‌های یک بار مصرف است اما اگر می‌خواهید یکی را بخرید می‌توانید از میان انواع مدل‌ها انتخاب کنید. شکل‌های مربعی و دایره‌ای از شناخته ترین‌ها هستند. بیشتر پالت‌ها یک قسمت برای ترکیب رنگ‌ها و تعدادی خانه در پیرامون آن برای نگه داشتن رنگ‌ها دارد. تعداد خانه‌ها متفاوت هستند ٬ بنابراین تصمیم بگیرید که آیا خانه‌های بیشتر می‌خواهید که رنگ‌های متفاوت بیشتری را در خود جای دهند یا تعداد خانه‌های کمتراما بزرگتری که مقداررنگ بیشتری را در خود نگاه دارند و قلم موهای بزرگتری را در خود جای دهند .


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود