کامی پیسارو

Camille Pissarro

کامی پیسارو

یعقوب ابراهیم (یاکوب آبراهام) کامی پیسارو (به انگلیسی: Jacob Abraham Camille Pissarro) نقاشامپرسیونیست دانمارکی-فرانسوی زاده 10 ژوئیه 1830 – درگذشته 13 نوامبر 1903 بود.

کامی پیسارو نقاشی است که نه تنها او را بنیان‌گذار دریافتگری (امپرسیونیسم) می‌دانند، بلکه وی را استاد چهار نقاش بزرگ پسادریافتگر، از جمله سزان، گوگن و ون‌گوک، می‌خوانند.

کامی پیسارو نقاش مشهور دریافتگری و پسادریافتگری (پست‌امپرسیونیسم)، زاده 10 ژوئیه سال 1830 فرانسه بود. او از استادان پل گوگن بود. رنوار چهره‌نگاره‌های پیسارو از مردم عادی را انقلابی می‌خواند. وی تنها هنرمندی بود که آثارش بین سال‌های 1874 و 1886 در هر هشت نمایشگاه آثار دریافتگرانه پاریس به معرض نمایش درآمدند. کامی پیسارو در 13 نوامبر 1903 در سن 73 سالگی درگذشت.

هر چند وضع مالی او در سال 1890 بمراتب بهتر از سابق شده بود، پیسارو هیچگاه از دغدغه‌های بی‌پولی رهایی نیافت. با این همه انسان می‌بیند که خلق و خو و روحیهٔ او هرگز زیر تأثیر عامل مادی قرار نگرفت و این عامل نتوانست او را از جابجا شدن یا اقامتگاه به گاه در پاریس باز دارد. زمانی که آپارتمان شماره 1 بولوار مورلان را اجاره می‌کرد. گرفتار آبسه پروستات بود، مرضی که در 13 نوامبر 1903 سرانجام او را از پای درآورد.

نامه‌ای که لوسین در روز 2 سپتامبر 1890 برای پدر خود نوشته‌است، گویی برای سنگ مزاراو نوشته شده و می‌خواهد نظم بلند هنر پیسارو را بیان کند. لوسین می‌نویسد:

«این که چطورهمه چیز با هم جفت و جور می‌شود حیرت انگیز است. اولین تابلوها، تابلوهای پونتوآز، تابلوهای پوآن تیلیست و کارهای اخیر وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، مجموعهٔ محکم و یک دستی تشکیل می‌دهند و آن تنوع و اختلاف شدیدی را که مورد انتظار من بود نشان نمی‌دهند. تأثیرپذیری هاو تکنیک‌های مورد استفادهٔ او هر چه که باشد، کار او تلاشهای بی وقفه‌اش را برای تلفیق و ترکیب آن ارزش‌های هنری که نشانه و انگ هنر او می‌باشد بخوبی نشان می‌دهد. »

در این بخش برترین آثار این هنرمند در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برترین آثار

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت