بی نام ~صمد‌بهرنگی

  • درباره

📻 کتاب صوتی:

بی نام ~صمد‌بهرنگی

بی نام ~صمد‌بهرنگی
بی نام ~صمد‌بهرنگی

بهرنگی نخستین چهرهٔ ادبی است که‌ دو شعر شاملو به‌نام‌های «پریا» و «دختران ننه‌دریا» را الگویی بسیار جدی برای شعر کودک می‌داند و به دفاع از شاخهٔ محاوره‌‌ای شعر کودکان برمی‌خیزد. او را نخستین نظریه‌پرداز شعر کودک می‌دانند که بین سادگی شعر و پشت‌سرهم‌چیدن‌ کلمات بچه‌گانه مرز قائل می‌شد. بهرنگی از دسته نویسندگانی است که بنا به دوران سیاسی زمانهٔ خود و تأثیر حزب توده در ادبیات داستانی، از همه‌سو با ستم روبه‌رو شد؛ گاه از چپ به‌نام همدلی و هم‌فکری، داستان ماندگارش ماهی سیاه کوچولو را تاحد مانیفست جنبش چریکی، پایین آوردند و جنبهٔ کودکانه و ادبی آن را یکسره نادیده گرفتند و گاه دگراندیشان، او را به‌دلیل اندیشه و تلاش‌هایش، کافر و مرتد خواندند. لیک صمد، گویی چون بیدی که از بادی نمی‌هراسد با گردآوریِ فرهنگ عامهٔ ملت‌ها و قصه‌های مردم آذربایجان، گامی محکم در معرفی ادبیات شفاهی ایران برداشت. او افسانه‌های عامیانه را بن‌مایهٔ قصه‌های کودکانه کرد و از ادبیات کودکان پلی ساخت بین دنیای رنگین بی‌خبری، رویا و خیال‌های شیرین کودکی با جهان تاریک و آگاه، غرقه در واقعیت‌های تلخ و دردآور و سرسخت بزرگ‌سالی.سال 1341 رئیس دبیرستانی که بهرنگی آموزگارش بود گزارشی تنظیم کرد که به‌موجب آن صمد را به‌ جرم بیان سخن‌های ناخوشایند در دفتر دبیرستان و بین دبیران، از دبیرستان به دبستان منتقل کردند. یک سال بعد و درپی افزایش فعالیت‌های فرهنگی، با پاپوش رئیس وقت ادارهٔ فرهنگ آذربایجان، کار بهرنگی به دادگاه کشید که البته پس از تبرئه، حکم آزادی گرفت.

با صدای: معین شافعی
منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “بی نام ~صمد‌بهرنگی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

تگهای سئو: دانلود رایگان بی نام ~صمد‌بهرنگی – پخش آنلاین بی نام ~صمد‌بهرنگی – تماشای رایگان بی نام ~صمد‌بهرنگی – ویدیوی فیلم بی نام ~صمد‌بهرنگی – بی نام ~صمد‌بهرنگی نسخه بدون سانسور شده – بی نام ~صمد‌بهرنگی با زیرنویس چسبیده – بی نام ~صمد‌بهرنگی با دوبله فارسی اصلی – بی نام ~صمد‌بهرنگی با کیفیت hd اچ دی – بی نام ~صمد‌بهرنگی با کیفیت خوب – بی نام ~صمد‌بهرنگی کم حجم مخصوص موبایل – دانلود سریع بی نام ~صمد‌بهرنگی برای تلفن همراه دسکتاپ ویندوز و تبلت – لینک دانلود بی نام ~صمد‌بهرنگی – فیلم بی نام ~صمد‌بهرنگی ورژن قدیمی و جدید سال – تماشای آسان و بازدید مجانی ویدیوی فیلم و انیمیشن بی نام ~صمد‌بهرنگی – در اتوبوس و مسافرت – پیش نمایش تریلر آنونس بی نام ~صمد‌بهرنگی – نمایش خانگی – دیدن بی نام ~صمد‌بهرنگی در اوقات فراغت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود