آموزش و راهنمای نصب تابلوهای نقاشی در منزل یا گالری نقاشی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

آموزش و راهنمای نصب تابلوهای نقاشی در منزل یا گالری نقاشی

با توجه به اینکه اکثر منازل و گالری نقاشی ، طراحی مدرن دارند بنابراین در نوع تزئینات و دکوراسیون منزل و گالری نقاشی نیز لازم است از وسیله‌ها و اشیائی که مدرن هستند استفاده شود. تابلوهای نقاشی در گالری نقاشی،گالری عکس، گالری مجسمه نیز از این قائده مستثنی نیستند و باید در منازلی که طراحی مدرن دارند از نقاشی‌های سبک مدرنیته استفاده شود. به جز سبک نقاشی‌ها و انتخاب مناسب آن‌ها برای منازل از طرحهایی که در این سبکهای مدرن نیز استفاده می‌شود نمی‌توان در تمامی قسمتهای منزل و گالری نقاشی استفاده کرد باید باید برای هر قسمت از خانه و یا گالری نقاشی،گالری عکس، گالری مجسمه از طراحی و نقاشی مناسب استفاده شود. در ادامه راهنمای نصب تابلوهای نقاشی در محلهای مناسب منزل و گالری نقاشی مطرح می‌شود.

اول) تابلوهایی با محتوای منظره طبیعی
در هنگام نصب تابلوهای نقاشی، تابلوهایی که در آن‌ها از صحنه‌های طبیعیت یا بخشهایی از طبیعت مانند کوه‌ها، درختان، گلها و دشت نقاشی شده است بهتر است در سالن، محل نشیمن اصلی، اتاق خواب استفاده شود. زیرا این طرحها باید در محلهایی که از نظر وسعت کمی بیشتر هستند استفاده شود و برای محلها و فضاهایی که کوچکتر هستند چندان کاربرد ندارد. نکته دیگر اینکه از نقاشی‌هایی که در آن‌ها دریا نقاشی شده است می‌توان در بسیاری از نقاط منزل و گالری نقاشیاستفاده کرده و آن‌ها را نصب کرد. زیرا علاوه بر اینکه بر آرامش فضای مورد نظر می‌افزاید بلکه فضا را وسیع‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

دوم) تابلوهایی با محتوای ظروف غذا و میوه
در تابلوهایی که محتوای آن‌ها ظروف غذا یا میوه یا نقاشی‌هایی با این موضوعات است می‌توان در محلهایی که برای غذا خوردن یا سالن غذاخوری در نظر گرفته می‌شود استفاده کرد.

سوم) تابلوهایی با محتوای جریان زندگی
نقاشی‌هایی که در آن‌ها تصاویری از جریان زندگی و صحنه‌های واقعی به تصویر کشیده شده می‌توان در بسیاری از محل‌هایی مختلف از سالن غذا خوری تا سالن نشیمن استفاده کرد.

چهارم) ایجاد هماهنگی بین رنگ‌های نقاشی با سایر اشیاء
سعی کنید در محل‌هایی که از تابلوهای نقاشی استفاده می‌کنید زمینه به کار رفته در نقاشی یا رنگی که در نقاشی از دیگر رنگ‌ها غالب‌تر است را با رنگ دیوار یا رنگ اشیاء به کار رفته در آن محل مانند پرده‌ها و سایر اساس هماهنگ کنید. ایجاد این گونه هماهنگی‌ها و هارمونی‌ها بر زیبایی نقاشی‌های نصب شده و یک دستی محیط می‌افزاید و به لحاظ بصری بسیار زیبا و جذاب هستند.

پنجم) نحوه نصب نقاشی
نقاشی‌های مدرن را به لحاظ ویژگیهای محتوایی یا مفهومی که دارند می‌توان هم عمودی و هم افقی نصب کرد. در صورتی که اندازه و سایز تابلوی نقاشی بزرگ است حتماً سعی کنید آن را در محل‌ها و فضاهایی که دیوارها وسیع‌تر و بزرگتر هستند نصب کنید تا نما و جلوه بیشتری داشته باشند و حجم بیشتری از دیوار را پوشش دهند.

ششم) میزان فاصله نقاشی از زمین
در هنگام نصب تابلوهای نقاشی مدرن به این نکته توجه داشته باشید که تا جایی که امکان دارد تابلوها را موازی با زاویه دید نصب کنید و از نصب تابلوها در زاویه‌ای بالاتر از دید پرهیز کنید. رعایت این فاصله در نصب تابلوها بر جلوه و جذاب بودن نقاشی‌ها می‌افزاید.

همچنین بخوانید…

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت