موارد لازم جهت برگزاری گالری مجسمه‌سازی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

موارد لازم جهت برگزاری گالری مجسمه‌سازی

فضای مورد نیاز گالری مجسمه‌سازی مهمترین رکن برپایی است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

بگذارید برای شما خواننده عزیز یک مثال بارز بزنیم، محلی در نزدیکی شهر نیویورک به نام یوتیکا وجود دارد، که محیطی را در اختیار گالری مجسمه‌سازان جهت ساخت و نمایش آثار خود قرار می‌دهد، این فضا جایی بسیار دنج و خلوت برای پرواز خیال هنرمندان سازنده آثار سه بعدی می‌باشد. هنرمندانی که در این منطقه زندگی می‌کنند بر این باورند که این منطقه همان جایی است که می‌توان در آن آثار خلاقانه و ماندگار را خلق نمود، از زمان بنیان گذاری بوتیک‌های کوچک و دنج چیزی حدود سی سال است که می‌گذرد و لازم است بدانید که تمامی لوازم و وسایل این هنر در این فضا در دسترس هنرمندان می‌باشد، اما آن چیزی که این فضا را بیش از هر مکانی برای هنرمندان جذاب کرده استمساحت بزرگ آن است که فضای کافی برای خلق آثار هنری است، گالری مجسمه‌سازی و ساخت آثار سه بعدی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد .

از گذشته تا کنون انواع آثار سه بعدی و یا همان گالری مجسمه‌ها به صورت شیشه ای، کارخانه‌ای، چوبی و غیره در اختیار مخاطبان این هنر قرار گرفته است، اما لازم است بدانید که تفکر دنیای امروز بر این باور است که آثار سه بعدی خلاقانه حرف اول را در دنیای گالری مجسمه‌سازی می‌زند و هنرمندان پیش از شروع هر فرآیندی نیاز مخاطبان آثار هنری را بررسی می‌کنند تا با توجه به نیاز آن‌ها خلاقیتشان شکل گیرد و برای بروز خلاقیتشان نیازمند فضای مناسب و دلنشین هستند ….

بنابراین گالری مجسمه‌سازی نیازمند فضای بسیار بزرگ برای ایده پردازی و ساخت مجسمه است و همچنین باید کلیه لوازم و وسایل بسیار نزدیک و در دسترس هنرمندان باشد.

از دیگر موارد مورد نیاز هر گالری مجسمه‌سازی وجود فضایی جهت برپایی نمایشگاه‌های گروهی و ورک شاپ هاست، هنرمندان مجسمه‌سازی در انتقال تجربیات و علم و هنر خود به دیگر افراد بسیار دست و دل بازی هستند، بنابراین این فضا برای آن‌ها جهت کلاس‌های پرسش و پاسخ بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وجود نور و فضای کافی از دیگر موارد ضروری هر گالری مجسمه‌سازی است. همانطور که برای به نمایش گذاشتن نقاشی‌ها نیازمند فضا و سطحی مناسب هستیم مجسمه‌ها و آثار سه بعدی نیز نیازمند سطحی متناسب با ابعادشان هستند، فضای چهار وجهی که حداقل دو وجه آزاد داشته باشد. از دیگر مواردی که جلوه اثر هنری را بالا خواهد برد، نور پردازی مناسب محیط است، هر مجسمه نیازمند یک نور مستقیم و اختصاصی است .
در چه فضاهایی مجسمه را به نمایش نگذاریم؟

از مواردی که جلوی جلوه مجسمه‌ها را می‌گیرد قراردادن آن‌ها در ویترین‌ها می‌باشد بر خلاف نقاشی‌ها مجسمه‌ها از بد‌ها و احجام تشکیل می‌شوند و ویترین‌ها جلوی نمای آن‌ها را خواهد گرفت و از زیبایی و ظرافت آن‌ها می‌کاهد، بطور کلی این نوع فضا‌ها محل مناسبی برای نمایش آثار سه بعدی نمی‌باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که برخی از مجسمه‌ها در مجاورت نور مستقیم، گرما و حرارت فرم اصلی و رنگ آن‌ها تغییر می‌کند و نباید آن‌ها را در مجاورت حرارت و نور مستقیم خورشید قرار دهید.

در زمینه خرید و فروش آثار هنری در ایران می‌توان یکی از پر توان‌ترین زمینه خرید و فروش آثار هنری را مجسمه نامید. و در خرید و فروش آثار هنری خواستارهای بسیاری وجود دارد.

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود