دلایل عدم موفقیت یک گالری معمولی فیزیکی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دلایل عدم موفقیت یک گالری معمولی فیزیکی

آیا تابحال این جمله را شنیده اید که آثار هنرمندان بعد از مردنشان ارزش پیدا می‌کند؟ آیا دلیل را جستجو کرده اید؟ گاهی اشتباهاتی در محاسبات یک هنرمند برای آثارش وجود دارد که موجب می‌شود نتواند معرفی خوبی از آثار خود ارائه نماید و در نهایت با شکست اقتصادی مواجه شود!!!

همانطور که می‌دانیم هر هنرمند یا هر فردی که اقدام به برگزاری گالری کرده و به ارائه آثار خود می‌پردازد امیدوار است که بتواند به نتیجه مورد نظر خود برسد و علاوه بر کسب سود و منفعت مالی در معرفی آثار و سبک خود نیز موفق باشد.
با این حال، ممکن است چنین موفقیتی به دست نیاید یا در کل، تجربه موفقیت آمیز و مطابق با انتظار فرد نباشد. در این شرایط بهتر است به ریشه یابی عدم موفقیت خود بپردازید. تعیین و مشخص کردن علل عدم موفقیت می‌تواند به شما این تجربه را بدهد که در برگزاری گالریهای آینده خود آماده‌تر عمل کرده و با سنجیدن تمامی جوانب این کار بتوانید به موفقیتی متناسب با سطح انتظار خود برسید. عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند در عدم موفقیت گالری نقاشی نقش داشته باشد ولی در کل می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را در موارد زیر خلاصه کرد:

1) نداشتن شناخت کافی از مخاطبان و محل جغرافیایی
اولین و شاید مهم‌ترین دلیل عدم موفقیت گالری نقاشی، نداشتن شناخت کافی از مخاطبان است. از آنجا که شناخت مخاطبان یکی از مهمترین عوامل در ارائه آثار متناسب با مخاطب است بنابراین یکی از عوامل اصلی و مهم در این عدم موفقیت می‌تواند شناخت ناکافی مخاطبان باشد. همچنین، گاهی ممکن است شما گالریتان را در یک مکان جغرافیایی یا فرهنگی برپا کرده باشید که در آنجا به دلایل فرهنگی و جغرافیایی نمی‌توانید انتظار استقبال زیاد از کارتان را داشته باشید یا اینکه کارهای شما متناسب با سلیقه آن منطقه جغرافیایی نمی‌باشد. پس بهتر است در این شرایط، همیشه قبل از برگزار گالری به تجزیه و تحلیل و شناسایی مخاطبان و منطقه جغرافیایی مورد نظر خود بپردازید. به عنوان مثال، ممکن است هنرمندی که به ارائه آثار نقاشی خود در یک گالری نقاشی پرداخته نتواند به موفقیت و استقبال مورد نظر خود دست پیدا کند. باید در این موارد به دقت محل جغرافیایی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد ؛ زیرا ممکن است افراد آن منطقه جغرافیایی با مضامین نقاشی‌های شما نتوانند ارتباط برقرار کنند، مثلاً اگر در یک محل جغرافیایی و فرهنگی مذهبی قرار است گالری نقاشی برگزار کنید سعی کنید از نقاشی‌هایی که مضامین مذهبی دارند بیشتر در این گالریهای استفاده کنید. مورد دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد توان اقتصادی و مالی مردم منطقه است. اگر محصولی که به عرضه و ارائه آن در گالری پرداخته اید یک محصول لوکس است که جزو نیازهای اولیه و ضروری مردم نیست بهتر است که منطقه جغرافیایی که از نظر اقتصادی در سطح بالاتری هستند انتخاب کنید تا بتوانید مشتریان زیادی را به دست آورید.

2) نداشتن هدف مشخص
عامل بعدی عدم موفقیت گالری نقاشی نداشتن هدف مشخص است. عدم شناخت مخاطبان و محل جغرافیایی موجب می‌شود که شما نتوانید هدف دقیقی در اجرای گالری خود داشته باشید. در صورتی که شناخت شما از موقعیت به اندازه کافی زیاد باشد می‌توانید اهداف خود را به درستی تعیین کرده و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید.

3) عملکرد ضعیف روابط عمومی
از دیگر عوامل مهمی که در برگزاری موفقیت آمیز یک گالری نقاشی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند این است که شما بتوانید با مخاطبان خود روابط خوب و درستی را برقرار کنید. بخش روابط عمومی و یا نحوه برقراری رابطه با مخاطبان در هر کاری یکی از ارکان اساسی و مهم است که گالریها نیز این قاعده استثنا نیستند.

عوامل ذکر شده در بالا از جمله مهمترین مواردی هستند که موجب عدم موفقیت گالری شما خواهند شد.

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت