همه چیز دربارهٔ قلم آیپد طراحی و نقاشی دیجیتال

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

همه چیز دربارهٔ قلم آیپد طراحی و نقاشی دیجیتال

نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای کار طراحی استفاده کرد و طراحی با کمک انگشت صورت می‌گیرد. اما نتیجه حاصل از طراحی با انگشت ممکن است کیفیت و زیبایی مورد نظر را نداشته باشند. استفاده از قلم برای نقاشی در آیپد طرحی دقیق‌تر و نقاشی دیجیتالی بهتری به دست می‌دهد. در ادامه بهترین قلم‌های مورد استفاده هنرمندان را معرفی می‌کنیم.

با استفاده از 5 قلم آیپد که برای نقاشی طراحی شده‌اند،به اثرات هنری خود جان تازه‌ای ببخشید.

با پرداخت 84،99 پوند کاربرانی که قصد هزینه کردن برای wacom’s cintiq companions را ندارند، می‌توانند این قلم را با حساسیت فشار قلم cintiq در اختیار داشته باشند. قلم خلاق قابلیت اتصال به آیپد 3، آیپد 4 و آیپد مینی از طریق بلوتوث4 را دارد.

قلم مو و قلم Sensu Artist
این قلم گزینه ارزان‌تری برای نقاشی در آیپد است. البته دارای حساسیت فشار و یا اتصال بلوتوثی نیست اما قیمت 30 پوندی‌اش، آن را تبدیل به انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به نقاشی با آیپد کرده است. شکل این قلم مانند قلم‌موی نقاشی است و همین شکل ظاهری آن را از دیگر قلم‌ها متمایز کرده است. از دیگر تفاوت‌های این قلم ذرات آهنی است که در لابلای موهای قلم تعبیه شده است وآن را به یک رسانا تبدیل کرده است. در سمت دیگر آن نیز یک قلم پاک کن تعبیه شده است.
اگر انتخاب شما این نوع قلم باشد می‌توانید سر قلم‌مویی آن را در 5 رنگ متفاوت تهیه کنید. ناگفته نماند قیمت این قلم بدون پاک‌کن ارزانتر خواهد بود.

قلم Ten one pogo connect
این قلم نیز از طریق بلوتوث به آیپد متصل می‌شود و از سری محصولات ten one design است که با 45 پوند قابل تهیه و از مدل wacom مشابه خود ارزان‌تر است. البته اگر قلمی با نوک مغناطیسی قابل تعویض را انتخاب کنید باید 25 پوند بیشتر هزینه کنید.
طرح اصلی قلم pogo connect با یک نوک پلاستیکی است؛ اما سرهای دیگری برای این قلم نظیر سر یادداشت برداری، نوک قلم‌مو صاف، نوک قلم‌مو زاویه‌دار نیز موجود است که همگی دارای قابلیت حساسیت به فشار هستند.
یکی از مشکلات این مدل قابل استفاده نبودن بر روی آیپد ایر است.

بورس (قلم موهای) آیپد Nomad
در این نوع قلم‌مو همانند مدل Sensu Brush مجموعه‌ای از قلم‌موهای خازنی وجود دارد. گرچه این مدل بهترین ظاهر را در مقایسه با انواع دیگر ندارد اما هریک از نوک‌های قلم می‌توانند نقاشی‌های دیجیتالی در آیپد خلق کنند که بسیار شبیه نقاشی با رنگ‌های طبیعی است.
هر کدام از قلم موهای نوماد حدود 25 پوند قیمت دارند و شامل دو نوع سر قلم هستند: نوماد فلکس (Nomad Flex)قلم‌مویی با دو نوع سر قلم نوک قلم انعطاف پذیر و نوماد مینی2 (nomad mini2) با قلم‌موی قابل جمع شدن (retractable) در یک سمت و قلم پاک‌کن در سمت دیگر.

قلم مدادی Fiftythree
آخرین قلمی که به معرفی آن می‌پردازیم با دیگر قلم‌هایی که گفته شد متفاوت است. این قلم دارای دقت و سرعت قابل توجهی است و توسط fiftythree سازنده اپلیکیشن paper طراحی شده است و به همین دلیل به خوبی با نرم افزارهای طراحی و نقاشی یکپارچه شده است.
این قلم نیز از قابلیت ارتباط بلوتوثی برخوردار است اما نه برای برقرار کردن ارتباط بلوتوثی. بلکه برای داشتن قابلیت‌هایی نظیر حذف اثر کف دست، ابزارهای چندگانه، قابلیت مخلوط کردن رنگ‌ها با انگشت و پاک کردن است. هرچند که این قابلیت‌ها فقط هم‌گام با اپلیکیشن paper کار می‌کنند و قیمت آن 45 پوند است.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت