کریم نصر

 تخصص/مهارت:

نقاش و تصویرساز

 معرفی/ بیوگرافی:

کریم نصر (متولد 1331 شمسی) نقاش و تصویرساز ایرانی است. او همچنین در زمینه طراحی، مجسمه‌سازی و نویسندگی نیز فعالیت دارد.

زندگی‌نامه
کریم نصر در سال 1331 در رشت متولد شد و لیسانس معماری را از انگلستان و فوق لیسانس گرافیک را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. او عضویت در هیئت داوران ششمین دوسالانه نقاشی ایران، چهار دوره داور دوسالانه تصویرگری ایران را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین تألیف کتاب تاریخ هنر برای کودکان (نشر نظر) ده‌ها یادداشت و مقاله دربارهٔ هنر معاصر ایران در نشریات منتشر کرده است. حسن موریزی‌نژاد، نویسنده مجله تندیس، با ارایه مقاله‌ای در شماره 38 به تاریخ 3 آذر 1383 کریم نصر را به عنوان یکی از طراحان معاصر ایران معرفی کرده است.
آخرین نمایش نصر در دههٔ 80 شمسی با عنوان «آخرین تپه شرق» همزمان در گالری هما و آن برگزار شده است. شهروز نظری در مقدمه این نمایش نوشته است: آخرین تپه شرق عنوان آخرین سری از نقاشی‌های نصر، واکنشی است رئالیستیک به زوال خاورمیانه در برابر خویشتن خاورمیانه‌ای. نصر یادمان می‌اندازد که این روزها قزل قورت هالیوود و زرق و برق دنیای متجدد تهدید به شمار نمی‌رود، ما دهه‌ها پیش از این جهان ذهنی‌مان را گم کرده‌ایم. سرگرم شدن به کینگ کونگ مجازی اندکی مجال بود تا حسرت سنن و تاریخ از کف رفته را به فراموشی بسپاریم و از هول نیتی برای تهاجم به ما نداشت، آگاهانه او را در مقام مهاجم قرار داده‌ایم. بر خیالی بودن بعضی انگاره‌ها از آن جهت تأکید دارم تا ایده نصر را از نظریات تشکیک در باب ماهیت استعماری فرهنگ مهاجمین منفک ببینیم و این بار به جای توهم «توطئه دیگری» به واقعیت خودزنی خودی بپردازیم. شرق نصر پمپی معاصری است که خود را در فوران رسانه مدفون می‌کند.

نمایش‌های انفرادی
کریم نصر هنوز زنده است، گالری ویستا، تهران 1394 آخرین تپه شرق، گالری هما، گالری آن، تهران 1389 سری لبخندها، گالری هما، تهران 1386

جوایز
او بیش از 20 جایزه داخلی و خارجی در زمینه نقاشی، تصویرسازی و مجسمه‌سازی از جمله پلاک طلایی از براتیسلاوا و پلاک طلای برگزیده دوسالانه طراحی ایران در کارنامه دارد.

نمایشگاه‌ها
آخرین نمایشگاه کریم نصر با نام آخرین تپه شرق از تاریخ 27 شهریور تا 6 مهر 1389 به طور همزمان در دو گالری هما و گالری آن برگزار گردید.

کتاب‌ها
کتاب نقاشی‌های کریم نصر در سال 1387 از سوی نشر نظر چاپ و روانه بازار نشر گردید. همچنین کتاب مواظب الماس‌هایتان باشید نیز در سال 1389 از طرف همان ناشر منتشر گردید.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود