علی اصغر محتاج

Ali Asghar Mohtaj

علی اصغر محتاج

 تخصص/مهارت:

طراح، گرافیست، نویسنده، شاعر و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

زندگی نامه
علی اصغر محتاج درپنجم دی ماه 1322 در همدان بدنیا آمد. خانواده وی اصالتاً همدانی و پدرش جواد محتاج از معتمدین شهر بوده است. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه رهنما و متوسطه را در دبیرستان پهلوی همدان گذرانید.
در این دوران (چهارم متوسطه 1336) اولین نوشته او در مجله اطلاعات هفتگی به چاپ رسید. وی در سال 1341 جهت ادامه تحصیل وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و شروع به تحصیل در رشته نقاشی نمود. دوره تحصیل وی در این دانشکده که به دوران طلایی مشهور است، بزرگانی را به دنیای هنر ایران ارایه نمود که از آن جمله می‌توان به مرتضی ممیز، عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو، نیکزاد نجومی، قباد شیوا و … اشاره نمود. دوره اخذ لیسانس محتاج 5 سال به طول انجامید و او در این دوران به کارهای مختلفی چون کار در آتلیه گرافیک و … مشغول بود. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه با رتبه عالی، مدتی را به تدریس در مدارس تهران گذراند و در این دوره در سطح وسیع و بالایی با آنچه در عالم هنر تهران می‌گذشت در ارتباط بود.
سپس به سربازی رفت. وی دوره سربازی را در کردستان گذراند و در این مدت موفق شد به کارهای هنری خود که ساخت یک سینما و نگاشتن چند فیلم نامه نمایشی بود ادامه دهد. پس ازآن در سال 1350 به استخدام سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران درآمد و برای انجام امور گرافیک تلویزیون وارد انتشارات سروش که زیر نظر قباد شیوا اداره می‌شد، گردید.
شاخص‌ترین اثر این هنرمند، تیتراژ سریال دلیران تنگستان است که به گفته اهل فن، یکی از تیتراژهای شاهکار در تاریخ سینما و تلویزیون ایران است.
او علاوه بر خلق آثار نقاشی و گرافیکی ارزشمند، در زمینه شعر و ادبیات نیز فعالیت دارد.

مدارک تحصیلی
فارغ‌التحصیل رشته نقاشی با رتبه عالی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

مسئولیت‌ها
دبیر اولین بینال گرافیک به پیشنهاد مرتضی ممیز و اخذ دیپلم افتخار از موزه هنرهای معاصر تهران 66 – 1365

حاشیه‌ها
علی اصغر محتاج در دوران بازنشستگی خود به نوشتن خاطرات خود در مجموعه‌ای به نام ” چیزی همانند خاطره ” در هفت دفتر پرداخته که شامل خاطراتی از دوران طلایی دانشکده هنرهای زیبا با جزئیات ظریف و هنرمندانه است. وی تاکنون حاضر به چاپ این مجموعه نشده است.

پی‌نوشت
آقای علی اصغر محتاج درحال حاضر در حال اجرای مجموعه‌ای از کارهای ” شعر- تصویر ” است که شامل ده تابلو می‌شود که هر یک از20 تابلوی کوچکتر تشکیل شده است. در هر یک از این تابلوها از اشعار یکی از شاعران به نام و مطرح استفاده شده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت