امیر فرهاد

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

امیر فرهاد (به انگلیسی: Amir Farhad) هنرمند ایرانی، متولد 14 بهمن 1355 در تهران است.

آقای امیر فرهاد، از هنرمندان ایران می‌باشد. وی در محلهٔ قصر فیروزه تهران متولد شد.
هرچند در سال 1374 وارد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز شد و به تحصیل در رشتهٔ طراحی گرافیک پرداخت اما عمدهٔ فعالیت وی بر طراحی و نقاشی معطوف است. او هم‌اکنون در تهران کار و زندگی می‌کند.
آقای امیر فرهاد در سال 1392 در همکاری با پروژهٔ هنری انجوی-باربه، نمایشگاه خبرهای خوب از ایران (Good News From Iran) را کیوریت نمود که در همان سال در گالری فرانک پاژس ژنو به نمایش درآمد. او در گفتگو با خبرگزاری ایسنا دربارهٔ این نمایشگاه گفته است:

متأسفانه استریوتایپ ایرانِ خشمگین و غم‌زده، طی یک دههٔ اخیر، به گفتمان غالب هنر ایرانی بدل شده و بدنهٔ اصلی هنر ایران، تابع چنین ژستی ظاهر می‌شود. سعی شده تا در نمایش «خبرهای خوب از ایران» خلاف عادت چنین رویه‌ای حرکت کنم؛ بنابراین به جای کاراکترهای همیشگی نمایش‌های ایرانی، سمت چهره‌های در حال ظهور و کاتینگ ایج (بروز) آرتیست‌ها رفته‌ایم و از مناظر عادت‌شدهٔ – اجتماعی و دکوراتیو، پرهیز کرده‌ام.

در همان زمان، تلویزین ملی سوییس که در حال ساخت فیلمی دربارهٔ چشم‌انداز هنر معاصر ایران بود، بخش‌های عمده‌ای از این فیلم را به روند شکل‌گیری این نمایشگاه اختصاص داد. آنا گوسن‌رایتر کارگردان این فیلم معتقد بود، با توجه به ابعاد ناشناختهٔ هنر ایران این فیلم و این نمایشگاه می‌تواند تلقی رایج از فرهنگ ایرانی را برای بیننده‌اش تغییر دهد.

هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمد عبارت بودند از: محمد پیریایی، حبیب فرج‌آبادی، پورنگ پیرعطایی، مریم حسینی، ساله شریفی، الناز جوانی، اشکان صانعی، ستاره سنجری، ملودی هژبرسادات، آیدا علیزاده و نگار فدایی.

نمایشگاه خبرهای خوب از ایران، بعدتر و در سال 1393 در شهرهای مونیخ و دوبی، به انتخاب کیوریتورهای دیگری بنمایش درآمد.
وی از سال 1382 تا 1394 مدیر هنری مجله تندیس (دوهفته‌نامهٔ هنرهای تجسمی) بوده است. مجله تندیس جزو معدود نشریات هنرهای تجسمی ایران است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت