بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان

  • درباره

📻 کتاب صوتی:

بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان

بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان
بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان

داستان کوتاه بفرینه، علی اشرف درویشیان در 3 شهریور سال 1320 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. مادربزرگش زنی دنیا دیده و با تجربه و سرد و گرم چشیده بود‌‌. در گفتن افسانه‌ها و قصه‌های عامیانه مهارت عجیبی داشت‌‌. درویشیان بسیاری از افسانه‌های او را در کتاب افسانه‌‌ها و متل‌های کردی آورده ‌است. او درباره‌ی قصه‌های کودکی اش می‌گوید: “در زندگی پای قصه‌های خیلی از قصه‌ گویان نشسته‌ام،‌ اما مادربزرگم از همه‌ ی آن‌ها بهتر بود و به آنچه می‌گفت آگاهی کافی داشت‌. افسانه را با آب و تاب و با سود جستن از مثل‌ها و اصطلا‌حات محلی بیان می‌کرد‌. آن‌ها را با مسائل روز و نکته‌های مورد علا‌قه ما می‌آمیخت،‌ آرام و بی‌شتاب قصه می‌گفت و عقیده داشت که گفتن متل در روز سبب کسالت و خستگی می‌شود، ‌بنابراین همیشه شب‌ها و به ویژه پیش از خواب برای ما قصه می‌گفت‌. پدرم هم قصه‌ گوی خوبی بود، اما نه به اندازه‌ ی مادربزرگم‌. او کم‌ سواد بود و برای ما اشعار حافظ و باباطاهر را می‌خواند‌. داستان بفرینه از ظلم وارده به ملت کرد در جنگ تحمیلی سخن می گوید که در جریان بمباران های شیمیایی شهدایی بیگناه با روح بزرگ را از دست دادند.

نویسنده علی اشرف درویشیان با صدای: امیر اردلان داودی
منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

تگهای سئو: دانلود رایگان بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – پخش آنلاین بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – تماشای رایگان بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – ویدیوی فیلم بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان نسخه بدون سانسور شده – بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان با زیرنویس چسبیده – بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان با دوبله فارسی اصلی – بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان با کیفیت hd اچ دی – بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان با کیفیت خوب – بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان کم حجم مخصوص موبایل – دانلود سریع بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان برای تلفن همراه دسکتاپ ویندوز و تبلت – لینک دانلود بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – فیلم بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان ورژن قدیمی و جدید سال – تماشای آسان و بازدید مجانی ویدیوی فیلم و انیمیشن بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – در اتوبوس و مسافرت – پیش نمایش تریلر آنونس بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان – نمایش خانگی – دیدن بفرینه ~علی‌اشرف‌درویشیان در اوقات فراغت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود