آینه ~محمود‌دولت‌آبادی

  • درباره

📻 کتاب صوتی:

آینه ~محمود‌دولت‌آبادی

آینه ~محمود‌دولت‌آبادی
آینه ~محمود‌دولت‌آبادی

کتاب صوتی آینه اثر محمود دولت آبادی، درباره‌ی مردی است که به دلیل گم کردن شناسنامه‌اش هویت خود را از دست داده و در تلاش برای بازگرداندن هویت خود است. شناسنامه هویت انسان است هر فردی با وجود آن شناخته می‌شود و اجازه ورود به هر کاری را پیدا می‌کند اما اگر این سند به هر دلیلی از بین برود قسمتی از تاریخ زندگی فرد اعم از اسم، فامیل، محل تولد، تاریخ تولد و… نیز از بین خواهد رفت اما وجود این سند دال بر زنده بودن و حیات فرد در اجتماع است چرا که با مردن شناسنامه نیز باطل می‌شود و این نشانگر عدم حیات فرد است. محمود دولت آبادی از مهره‌های کلیدی رمان‌نویسی در ادبیات فارسی به شمار می‌رود. فضای اکثر کتاب‌های دولت‌آبادی در روستاهای خراسان رخ می‌دهد و رنج و مشقت روستاییان شرق ایران را به تصویر می‌کشد. رمان کلیدر مشهورترین اثر وی است که او را به کسب جایزهٔ نوبل ادبیات نزدیک کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی آینه می‌شنویم: اما… این استشهاد را چجور باید نوشت؟ نشست روی صندلی و مداد و کاغذ را گذاشت دم دستش، روی میز. خوب… باید نوشته شود، ما امضا کنندگان ذیل گواهی می‌کنیم که شناسنامه‌ی آقای… مفقودالاثر شده است. آنچه را که نوشته بود با قلم فرانسه پاک‌نویس کرد و از خانه بیرون آمد و یک راست رفت به دکان بقالی که هفته‌ای یکبار از آن جا خرید می‌کرد. اما دکان‌دار که از دردسر خوشش نمی‌آمد، گفت او را نمی شناسد. نه اینکه نشناسدش، بلکه اسم او را نمی‌داند چون تا امروز به صرافت نیافتاده اسم ایشان را بخواهد بداند. به خصوص که خودتان که هم جای اسم را خالی گذاشته‌اید!!! بله درست است. باید اول می‌رفته به لباسشویی، چون هر سال شب عید کت و شلوار و پیراهنش را یکبار می‌داده به لباسشویی و قبض می‌گرفته. اما لباسشویی با وجود اینکه حافظه‌ی خوبی داشت و مشتری‌هایش را اگر نه به نام اما به چهره می‌شناخت، نتوانست او را به جا بیاورد و گفت که: متاسف است، چون آقا را خیلی کم زیارت کرده است. دست کم یکی از قبض‌های ما را که لابد خدمتتان است بیاورید مشکل حل خواهد شد. آن‌جا روی ورقه‌ی قبض اسم و تاریخ سپردن لباس و حتی اینکه چند تکه لباس تحویل شده را با قید رنگ آن می‌نویسند.

با صدای: میلاد تمدن
منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “آینه ~محمود‌دولت‌آبادی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

تگهای سئو: دانلود رایگان آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – پخش آنلاین آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – تماشای رایگان آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – ویدیوی فیلم آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – آینه ~محمود‌دولت‌آبادی نسخه بدون سانسور شده – آینه ~محمود‌دولت‌آبادی با زیرنویس چسبیده – آینه ~محمود‌دولت‌آبادی با دوبله فارسی اصلی – آینه ~محمود‌دولت‌آبادی با کیفیت hd اچ دی – آینه ~محمود‌دولت‌آبادی با کیفیت خوب – آینه ~محمود‌دولت‌آبادی کم حجم مخصوص موبایل – دانلود سریع آینه ~محمود‌دولت‌آبادی برای تلفن همراه دسکتاپ ویندوز و تبلت – لینک دانلود آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – فیلم آینه ~محمود‌دولت‌آبادی ورژن قدیمی و جدید سال – تماشای آسان و بازدید مجانی ویدیوی فیلم و انیمیشن آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – در اتوبوس و مسافرت – پیش نمایش تریلر آنونس آینه ~محمود‌دولت‌آبادی – نمایش خانگی – دیدن آینه ~محمود‌دولت‌آبادی در اوقات فراغت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود