بهزاد حاتم

 تخصص/مهارت:

طراح گرافیک،

 معرفی/ بیوگرافی:

بهزاد حاتم (به انگلیسی: Behzad Hatam) هنرمند ایرانی، متولد 1328 در تهران است.

آقای بهزاد حاتم، از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

تحصیلات
فارغ التحصیل دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران 1349
بیوگرافی
بهزاد حاتم گرافیست و نقاش ایرانی می باشد. در مجله‌های رودکی و تماشا، نقد هنری می‌نوشت پوسترها و بروشورهای تالار رودکی و چندین مجله را طراحی کرده است. از 1350ش به گردآوری آثار برگزیدۀ هنرمندان معاصر ایران پرداخت. یک دوره به نقاشی پرداخت و در خارج از ایران به نمایش گذاشت اما استمرار نداشت به کار تبلیغات بسار پرداخته و مهم‌ترین کار خود را طراحی پیکره بیلبوردهای تبلیغاتی می داند.

اولین اثری که از او به چاپ رسید طراحی پوستر برای یک جشنواره فیلم‌های آلمانی که در کانون فیلم نخستین پوستری بود .

اکثر کارهای حاتم چاپ افست است و دو سیلک اسکرین نیز دارد. او بیشتر با فرم‌های ساده و به صورت مینیمال کار می کند وتنها چند پوستر پرکار دارد، رنگ در آثارش نقش کم رنگی دارد. رنگ مشکی و قرمز بیشتر به چشم می خورد. پوستر‌های او معمولا به دو شیوه انجام می شود: یکی ساختن شکل‌ها با پاره‌ کردن و بریدن کاغذ و دیگری شابلون درست کردن و اسپری کردن رنگ. موضوع پوسترهای حاتم بیشتر غیر ایرانیست و جایی برای استفاده از عنصرهای ایرانی ندارد.

او در 1367ش جایزۀ اول طراحی کتاب کودک را در جشنوارۀ کتاب کودک و نوجوان، تهران، و در 1373ش جایزۀ سوم مسابقۀ بین‌المللی طراحی بیلبورد تبلیغاتی، ژاپن، را دریافت کرد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت