در دنیای امروز نحوهٔ گزینش و خرید آثار هنری به شکل جالبی تغییر یافته است! و از اتکا صرف به مضمون در اغلب موارد نکات دیگری را هم مورد توجه قرار داده که جالبترین آنها شباهت تامی دارد به الگوی رفتاری کهن ایرانیان در خصوص خرید فرش! همهٔ ما بارها شنیده ایم که فرش دستباف ایرانی حکم پول نقد را دارد و مثال فروختن فرش زیرپا شاهد این مدعاست.
امروز در بسیاری جوامع به سایر آثار هنری از جمله نقاشی، مجسمه و… به شکل کالای سرمایهای نگریسته و در موارد متعددی سرمایه گذاران، بانکها، شرکتهای معظم، دولتها و حتا خانوادههای سلطنتی سرمایههای هنگفتی را وارد این عرصه کرده و در عمل علاوه بر نوعی حمایت از آثار هنری به واقع راهی مطمئن، کم خطر و در عین حال جذاب و هیجان انگیز برای سرمایه گذاری برگزیده اند. شیوهای که حسب اخبار و اطلاعات موجود نه تنها حفظ که افزایش سرمایه و سودآوری آن نیز تضمین شده بنظر میرسد.
تغییر این الگوی رفتاری از طبقات بالای جوامع به اقشار متوسط و در حال پیشرفت بسرعت تسری یافته و در بسیاری از کشورها اقبال خرید آثار هنری از سوی افراد تحصیل کرده، صاحبان و مدیران کمپانیهای نه چندان بزرگ وکلا، پزشکان، مهندسان و صاحبان کسب و کارهای کوچک به شکل فزایندهای قابل مشاهده است. بعلاوه این امر بعنوان مبنای ارتقا فرهنگ در اصلیترین نهاد هر جامعه یعنی خانواده قابل مشاهده است. دیگر گالری گردی مختص گروه و طبقهٔ خاصی نیست و خرید آثار هنری با شاخصههای نوینی صورت میپذیرد.
و درنهایت اینکه برای انتخاب یک اثر هنری فقط با دلتان مشورت کنید.
⇩
〔دیدن منابع مطالب〕