سارا پنجه شاهی

Sara Panjehshahi

سارا پنجه شاهی

 تخصص/مهارت:

مینیاتوریست، طراح و نقاش، تکنیک‌های رنگ و روغن، سیاه قلم، مدادرنگی، پاستل، اکریلیک، گواش، ویترای، آبرنگ، سفالگری (سفال و سرامیک) کاشی شکسته معرق، میناکاری و نقاشی روی سفال و سرامیک و…

 معرفی/ بیوگرافی:

سارا پنجه شاهی (به انگلیسی: Sara Panjeh’shahi) هنرمند ایرانی، متولد 19 شهریور 1363 در تهران است.

خانم سارا پنجه شاهی از هنرمندان موفق ایرانی و با اصالت کُرد است، ایشان دارای گواهینامه بین‌المللی رشته نقاشی درجه 1 پیشرفته و درجه 2 و رنگ روغن می‌باشد وی همچنین مدیر آموزشگاه صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی پنجه شاهی (ویژه کودک و بزرگسال با ارائه مدارک بین المللی) نیز می‌باشد.

سارا پنجه شاهی از هنرمندان با استعداد است که به گفته خودش: از دوران کودکی علاقه بسیار زیادی به هنر نقاشی داشت. استعداد هنر نقاشی وی در دوره متوسطه (دبیرستان) توسط یکی از دبیرهای او که خودش از اساتید هنر نقاشی بود کشف شد. استادش با خانواده پنجه شاهی تماس گرفت و به پدر ایشان گفت : «شک ندارم دخترتان روزی از بزرگترین نقاشان ایران می‌شود». همان روز پدر و مادرش تصمیم گرفتند وی را در آموزشگاه نقاشی ثبت‌نام نمایند. سارا پس از مدت کوتاهی آموزش، در مسابقات نقاشی حضور یافت که با موضوع مذهبی و با خلاقیت سه موضوع مختلف را در یک نقاشی به تصویر کشیده بود و توانست مقام دوم را کسب نماید. همین امر باعث شد بطور حرفه‌ای فعالیت هنری خود را جدی‌تر ادامه دهد، او برای اولین بار در سال 1384 اولین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار کرد. اما در سال 1385 وارد شغل و حرفهٔ دیگری شد و با توجه به شرایط کاری حدود 11 سال از هنر نقاشی فاصله گرفت و در آن مدت نقاشی را بطور کامل کنار گذاشت. اما پس از آن با توجه به حفظ شغل قبلی خود مجدداً به صورت کاملاً حرفه ای تر با پشتکاری بیشتر از قبل، شروع به نقاشی کشیدن کرد و در حال حاضر نیز در مسیر گرفتن مدرک هنر مینیاتور از سازمان فنی حرفه‌ای می‌باشد.

سارا پنجه شاهی دلیل موفق بودنش را حمایت‌های خانواده‌اش می‌داند و دربارهٔ خود چنین می‌گوید: «من همیشه در آرزوهایم خود را یک نقاش می‌دیدم حتی در تمام آن یازده سالی که یکبار هم قلم را در دستانم نگرفتم با این رویا زندگی می‌کردم، وقتی خیلی اتفاقی و به اصرار خانواده‌ام دوباره نقاشی را شروع کردم آن روز آنقدر حالم خوب بود و هیجان داشتم که به خودم قول دادم که این بار هرگز رهایش نمی‌کنم و هزار شغل دیگر هم که داشته باشم نقاشی کشیدن اولویت من است. از آن روز هرلحظه این دنیا برایم زیباتر شد و هر روز خداوند را برای داشتن این هنر پر از عشق و احساس شکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که این وقفه یازده ساله نتوانست من را از بزرگترین آرزویم دور کند و دارم در مسیر آرزوهایم قدم برمی‌دارم و تمام دغدغه این روزهای من این است که در نقاشی سبک خودم را داشته باشم. من قطعاً در زمینه موسیقی خیلی موفق می‌شدم، اما هیچ هنری به اندازه نقاشی کشیدن حالم را خوب نمی کند. »

سارا پنجه شاهی علاوه بر هنر نقاشی تجربیاتی در زمینه گویندگی، موسیقی، طراحی دوخت و شمع سازی و… دارد اما با وجود اصرار اطرافیان ترجیح می‌دهد بیشتر وقت خود را صرف آموزش و یادگیری نقاشی کند. او همچنین در دانشگاه گرافیک تحصیل کرده و در حال حاضر دانشجوی مدیریت کسب و کار می‌باشد.

“جهت تماشای مجموعه آثار این هنرمند و سفارش و خرید نقاشی، به اینستاگرام ایشان مراجعه نمائید”

• آدرس:
دولت آباد فلکه سوم خیابان مشمول کوچه یکم مجتمع های گروه علوی طبقه همکف

• تلفن:
۳۳۷۵۸۱۴۵

همراه: 09939799469

• اینستاگرام:
artpainting.sara

• ایمیل:
Sargolipanjehshahi@gmail.com

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت