محسن تیغ بخش (تیبا)

Mohsen Tigh'bakhsh (Tiba)

محسن تیغ بخش (تیبا)

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، مجسمه ساز

 معرفی/ بیوگرافی:

محسن تیغ بخش با نام هنری تیبا (به انگلیسی: Mohsen Tigh Bakhsh) هنرمند ایرانی، متولد 1346 در تهران است.

آقای محسن تیغ بخش ساکن برلین آلمان از هنرمندان نقاش و مجسمه ساز سرشناس ایران می‌باشد.

محسن تیغ بخش در خانواده ای از طبقه متوسط ​​ایرانی بزرگ شد. پدرش پول خود را به عنوان کارمند به دست آورد و اوقات فراغت خود را به خانواده و علاقه خود به هنر اختصاص داد. اوایل ، تیبا علاقه وافری به نقاشی پدرش پیدا کرد و سعی کرد با انگشتان ریز خود از او تقلید کند. تیبا لذت استفاده از قلم مو و سر خوردن آن روی بوم “جادویی” را کشف کرد و در 6 سالگی دست به قلم مو زد.

اما تئاتر نیز بسیار به او خوش آمد. برای تئاتر مدرسه او نمایشنامه‌های خود را نوشت ، که با آنها برنده یک جایزه برتر منطقه ای و ملی در مسابقات تئاتر مدرسه شد.

محسن تیغ بخش در زمان جنگ ایران و عراق لباس رزم در جنگ حضور داشت، او از روزگار جان سالم به در برد و پس از بازگشت ، با صنعت احیاگر و تهیه کننده فرش آشنا شد.

تا سال 1993 ، تیبا با بازیابی فرش و نقاشی درآمد خود را بدست آورد. او هنوز اوقات فراغت خود را صرف تحقق ایده ها ، نقاشی تصاویر و رویای ایده ای جدید می کرد. یکی از آرزوهای او از دوران جوانی تسلط بر هنر نقاشی روی پوست (خال کوبی) بود.

تیبا تصمیم گرفت زندگی خود را به طور کامل به هنر اختصاص دهد و در سال 1993 سرزمین مادری خود را ترک کرد. او می خواست غرب را کشف کند ، خود را آموزش دهد و پیشرفت کند. در وطن وی ، امکان فعالیتهای فکری و هنری بسیار محدود بود.

در حالی که وی به عنوان یک مرمت گر حرفه ای فرش در تبعید ، به موازات دانش فنی در مورد فن آوری بافت ، به کار خود ادامه داد . با گذشت سالها ، به یک تبدیل شده است

متخصصان مشهور و حرفه ای در صنعت بافندگی از هر نوع. او اکنون توانست دانش گسترده و فنون آموخته شده خود را در آثار هنری خود ادغام کند تا سبک‌های هنری جدیدی خلق کند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
tibart.de

• اینستاگرام:
tibart.berlin

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود