محسن شاندیز

 تخصص/مهارت:

عکاس،

 معرفی/ بیوگرافی:

محسن شاندیز (به انگلیسی: Mohsen Shandiz) هنرمند ایرانی، متولد سال 1331 در مشهد است.

آقای محسن شاندیز از هنرمندان عکاس سرشناس ایران می‌باشد. وی از نوجوانی به دنبال عکاسی رفت و آن را به صورت تجربی فراگرفت. سال 1354 به عنوان عکاس خبرگزاری پارس مشغول به کارشد.

محسن وفائی شاندیز از عکاسان جنگ نیز بوده و تا روزهای پایانی دفاع مقدس در جبهه‌ها به عکاسی مشغول‌بود.

تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری برپا کرده‌است که در آن میان می‌توان به نمایشگاه عکس‌های جنگ و انقلاب در موزه هنرهای‌معاصر اشاره‌کرد. همچنین عکس‌های او در کتاب‌های بسیاری چاپ شده‌است.

یکی از عکس‌های او که صحنه مبارزه مردم خرمشهر در برابر یک تانک عراقی است، در سال 1981 میلادی به عنوان عکس برگزیده نمایشگاه جهانی آمستردام انتخاب‌شد. هم چنین نام او در فهرست کتاب “شاهدان زمان” که شناسه عکاسان شهید، جانباز و ایثارگر است، به عنوان عکاس ایثارگر آمده‌است.

از افتخارات او می‌توان به دریافت لوح افتخار مسابقه عکس آزادی در سال 1383، دیپلم افتخار به عنوان عکاس برگزیده در جشنواره تصویر سال، لوح افتخار نمایشگاه و مسابقه عکس سراسری بیست و پنجمین سالروز فتح خرمشهر و دریافت لوح‌تقدیرهایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، فرهنگستان هنر،انجمن عکاسان بحران، هواپیمایی ملی ایران”هما”، انجمن عکاسان نگاه، مؤسسه فرهنگی، مطبوعاتی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره‌کرد.

هم چنین از دیگر فعالیت‌های او باید عضویت هیأت داوران جشنواره ی عکس دهه فجر انقلاب اسلامی و عضویت هیأت مدیره انجمن عکاسان بحران را نام‌برد. او از برندگان اولین دوره تجمع هنر و ادبیات نیز بوده‌است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود