شمس الدین ابوالوفا حسینی

Shamsedin Abolvafa Hosseini

شمس الدین ابوالوفا حسینی

 تخصص/مهارت:

خطاطی و خوشنویسی،

 معرفی/ بیوگرافی:

شمس‌الدین ابوالوفا حسینی (به انگلیسی: Shams’eddin Abolvafa Hosseini) هنرمند ایرانی، متولد 1326 در روستای دستنا در شهرکرد است.

آقای شمس الدین ابوالوفا حسینی از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

پدرش که مردی کشاورز بود و محضر داشت، او را به حفظ اشعار فارسی و عربی و خوشنویسی علاقه مند کرد.

وی وارد مکتب خانه شد و مقدمات علوم دینی را نزد پدر فراگرفت. پس از این به محضر امان الله کوجانی شتافت و تحصیلات به سبک جدید را نیز تا دیپلم پی گرفت.

به سال 1338 به همراه برادرش دکتر سیدمحمد حسینی برای ادامه تحصیل به اصفهان آمد و مدتی در مدرسه عربان (آیت الله خادمی) به تحصیلات قدیمه پرداخت. آن گاه به دانشگاه رفت و لیسانس خود را در رشته مدیریت اداری از دانشگاه گیلان دریافت کرد.

نستعلیق را از استاد حبیب الله فضائلی و نسخ و نستعلیق را از استاد نصر الله معین آموخت و در تهران از استاد فرادی بهره جست. به سال 1358 مدرک ممتاز انجمن خوشنویسان را به دست آورد. او از نخستین کسانی بود که در اصفهان مدرک ممتاز می‏گرفتند. پس از دوره ممتاز، از روی قرآن‏های قدیمی و خطوط میرزا محمدرضا کلهر و عماد الکتاب مشق کرد. او به همراهی استادانش انجمن خوشنویسان اصفهان را پایه گذاری کرد و مسوولیت هایی را در انجمن بر دوش گرفت.

آن گاه انجمن خوشنویسان را در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری پایه گذاری کرد.

وی در بیشتر جشنواره ها در بخش استادان شرکت جسته و داوری چندین جشنواره را بر عهده داشته است.

همچنین پنج نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در تمام نمایشگاه‏های جمعی انجمن خوشنویسان ایران و اصفهان از سال 1358 به بعد در داخل و خارج از کشور شرکت داشته است.

خط تخصصی او نستعلیق و مرکز قلم وی دو دانک (قلم چلیپایی) است.

سفارش او به هنرآموزان این است که با توجه به پیشرفت‏های علمی، فنی و تکنولوژیکی و در عصر انفجار اطلاعات به آن‏چه در صفحه مشق می‏بینند اکتفا نکنند و با استفاده از ابزارهای مدرن – همانند اینترنت – دید گسترده‏تری نسبت به مقوله خط و خوشنویسی پیدا کنند.

استاد حسینی به تدریس در دبیرستان‏ها، هنرستان‏ها، دانشگاه هنر و مراکز تربیت معلم اصفهان سرگرم است و شاگردان بسیاری را تربیت کرده. هشتاد تن از شاگردان او موفق به دریافت درجه ممتاز شده‏اند.

استاد حسینی دارای نشان درجه یک هنری برابر دکترا و درجه استادی در خوشنویسی است.

وی به گردآوری نمونه خطوط خوشنویسان گذشته، تحقیق درباره خوشنویسان و بررسی نسخه‏‌های خطی علاقه نشان می‏دهد و از صاحب نظران در زمینه شناخت خطوط به شمار می‏رود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت