ساحل رز

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر ، مدل

 معرفی/ بیوگرافی:

ساحل رز (به ژاپنی: サヘル・ローズ) هنرمند ژاپنی ایرانی تبار، متولد 21 اکتبر 1985 متولد خرمشهر ایران است.

خانم ساحل رز از هنرپیشگان مشهور در ژاپن است. او که در جنگ ایران و عراق پدر و مادرش را در خرمشهر از دست می‌دهد، با مادرخوانده خود به نام «فلورا» به ژاپن سفر می‌کند.

فلورا به همراه ساحل دوران سختی را در غربت و ژاپن گذراندند و پس از سختی‌های بسیار توانستند موفق شوند.

از ایران تا ژاپن
«ساحل رزا» Sahel Rosa این روزها یکی ازچهره‌های بسیار محبوب و پرکار در عرصه رادیو تلویزیون و سینمای ژاپن است.

ساحل درباره خود چنین می‌گوید: « قصه زندگی من از یک پرورشگاه در ایران در یک برنامه تلویزیونی آغاز میشود که از آرزوی بزرگ خود گفتم اینکه روزی پدر و مادری داشته باشم و زیریک سقف با آنها زندگی کنم. ساحل می‌گوید حدود 10سال پیش کتاب زندگی خود را بنام «ازجنگ تا بازیگری» نوشتم که توسط شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کیNHK تلویزیون آموزشی ان‌اچ‌کی بعنوان مستند تهیه و پخش شدو سبب شهرت گسترده‌ای برای من شد.

بیاد می‌آورم در 6 سالگی جلوی دوربین یک تلویزیون در ایران از آرزوی پدر و مادر داشتن گفتم و چند روز بعد خانم و آقایی به دیدارمن آمدند و مرا به فرزندی پذیرفتند ساحل رز نامی است که نامادری برای او انتخاب کرده‌است و با آنها به ژاپن آمدم، مدتی در پارک‌ها خوابیدیم مادرم اگرحتی خود غذایی نمی‌خورد برای من تهیه می‌کرد. مادرم به سختی کار می‌کرد تا من راحت زندگی کنم و درس بخوانم، من که با دیدن سریال اوشین درایران، رؤیای دیدار سرزمین اوشین را داشتم، حالا دراینجا بودم و درهمان زمان تحصیل در دبیرستان بعنوان گزارشگر رادیو Waveفعالیت می‌کردم و سپس به دانشگاه رفتم و در رشته IT فارغ‌التحصیل شدم و رشته گویندگی و بازیگری را گذراندم و خیلی زود درچند فیلم تبلیغاتی بازی کردم و کم‌کم به سینما کشیده شدم و برای ادامه فعالیت هرنقشی را پذیرفتم، وقتی دیدم همه نقش‌های منفی و تروریستی را به من می‌سپارند، بدنبال فراگیری کامل زیر وبم زبان و لهجه ژاپنی رفتم. در یک کالج این دوره‌ها را گذراندم و به مرور نقش‌های مهمتری بمن سپردند ازجمله نقش دختری ایرانی بنام نعیمه بود و من این نقش را با مهارت بازی کردم سپس نقش‌های حساسی در دو فیلم: یکی Cold Feet و دیگری بازی درنقش دختری بنام ایسا بود؛ که فیلم ترسناکی بود که موفق هم شد. »

ساحل رز علاوه بر فعالیت در زمینه بازیگری در عرصه صلح بین الملل و دفاع و پشتیبانی از کودکان جنگ زده و بی سرپرست فعالیت دارد. او به کشورهایی نظیر سوریه، عراق، اردن و… سفر کرده و با خود پیام مهر و دوستی برای مردم جنگ زده این مناطق برده است.

پرشیا نماد زیبایی
فیلم مستند ایران زیبا (پرشیا نماد زیبایی) به کارگردانی ساحل رز تهیه و تلویزیون ملی ژاپن ان اچ کی: 1. روز پنج شنبه 20 اوت 2020 و روز سه شنبه 25 اوت 2020 نمایش داده و بسیار مورد استقبال واقع شده‌است از ایرانیان عزیز دعوت می‌شود این فیلم را حتماً ببینند. این فیلم به ویژه به معرفی فرش ایرانی و زیبایی‌های آن می‌پردازد.

• آدرس:
توکیو /

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
sa_chan_1021

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت