هدا زرباف

 تخصص/مهارت:

مجسمه ساز، پرفورمر کانسپچوال آرت

 معرفی/ بیوگرافی:

هدی یا هدا زرباف (به انگلیسی: Hoda Zarbaf) هنرمند ایرانی، متولد 1361 در تهران و درگذشته 9 آذر 1399 در کانادا بود.

خانم هدی زرباف مقیم کانادا بود تا به حال نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور برگزار کرده بود. زرباف همچنین در رویدادهای تجسمی آرت فر، استحاله، آرت فر جزیره‎ی فرمانداران، نیویورک، آمریکا نیز شرکت داشته است.

نگاه و جهان بینی این هنرمند در آثارش به مسائل، پوچ و پیچیده بود، از آرزو و درد سخن می گفت. او در آثارش به مسئله حافظه و روح اشیا اشاره دارد. عروسک‌های رها شده، لباس‌های متعلق به خود، اسباب بازی‌های قدیمی، موی انسان، قطعات سرامیکی، صداها و تصاویر دیجیتالی همه گویای فضای فراموش شده و دلتنگی او بود.

هدی زرباف به دنبال دستیابی به یک لایه متضاد در کنار یکدیگر بود. بخیه‌های آشفته ای که در عین نفی کمال، وحدت ایجاد می کنند. مبلمان قدیمی که با وجود شکنندگی شکل‌های نرم مجاور، ثبات و دوام ایجاد می کنند، نمونه ای از نمایش دوگانگی هستند. بالاتر از هر چیز دیگری که در کار هدا اتفاق می افتد، زن همیشه در مرکز و در خلوت است. زن باید با انبوه احساسات مقابله کند: حافظه، درد و یا لذت و هدا این زنان را در نقش ها یا حالت‌های مختلف وجودی نشان می دهد.

هدی زرباف مدرک کارشناسی ارشد رشته‌ انیمیشن را از دانشگاه تهران و کارشناسی هنرهای زیبا را از دانشگاه وینزر، انتاریو، کانادا دریافت کرد.

هدی زرباف آبان 1399 در نمایشگاه گروهی با عنوان گسست محسوس با نمایشگاه‌گردانی تکین آغداشلو در گالری طراحان آزاد حضور داشت.

هدی زرباف در تاریخ 9 آذر 1399 در سنین جوانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفت.

بهرنگ صمدزادگان نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در صفحه اینستاگرام خود خبر از درگذشت این هنرمند داد و در تشریح رویکرد هنری وی نوشت: مجسمه‌های او از تصاویر، صداها و اشیای بازیافته ساخته می شد که ردی از تماس انسان در آن ها باقی مانده بود. هنرمند از اشیا استفاده می کرد تا همزمان مسئله خاطره را در کنار عدم حضور صاحبان پیشین این اشیا مطرح کند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
hodazar

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت