منیره جباری

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، خطاطی و نقاشیخط و…

 معرفی/ بیوگرافی:

منیره جباری (به انگلیسی: Monireh Jabari) هنرمند ایرانی، متولد دی‌ماه است.

خانم منیره جباری از هنرمندان نقاش موفق ایران است که این هنر را از دوران کودکی بصورت خودآموز آغاز نموده است.

او دارای تحصیلات در رشته مامایی و مهندسی صنایع غذایی می‌باشد که به دلیل استعداد و علاقه‌ای در هنر نقاشی دارد فعالیت هنری نیز می‌کند. ایشان همچنین دارای گواهینامه درجه دو نقاشی و درجه یک پداگوژی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد.

آثار زیبا و منحصربفرد منیره جباری غالباً به سبک «فولکلور» و «رئالیسم» و با تکنیک‌های اکریلیک روی بوم، تکسچر، ورق طلا و رنگ روغن خلق شده‌اند.

آثار چشمگیر این هنرمند با تلفیق هنر بومی اصیل ایرانی و هنر مدرن به همراه هنر «نقاشیخط» اشعار زیبا و ماندگار بزرگان ادب پارسی نظیر مولانا جلال الدین رومی زیبایی افزونی یافته اند. آثاری نفیس با رنگ‌های زنده که با موضوع زنان شرقی و بومی و روستایی ایران زمین است، که بیانگر نقش زن‌ها و دخترهای ایرانی در تمامی طول تاریخ می‌باشد که متحمل بیشترین سختی‌ها و ناملایمات بوده‌اند و همچنان با عشق و احساس و فداکاری خود، فرهنگ و ادب را به فرزندان و نسل‌های آینده آموخته‌اند.

منیره جباری دربارهٔ خود چنین می‌گوید: «قبل از دبستان علاقه بسیار زیادی به کشیدن نقاشی و نوشتن داشتم، دفترهای صد برگی بودند که با نوشتن‌های خیالی و خط‌هایی که فقط برای خودم معنی داشت پر می‌کردم.
نقاشی را به‌صورت تفریحی و به دلیل علاقهٔ زیاد، خودجوش با کشیدن طرح‌های متنوع دنبال می‌کردم ولی نه به‌عنوان حرفه …
در رشته مامایی تحصیل کردم و سپس مهندسی صنایع غذایی، ولی عشق و علاقه‌ام به نقاشی در هیچ شرایطی از من دور نشد، تا اینکه تصمیم گرفتم در کنار فعالیت‌های دیگر به صورت جدی‌تر نقاشی را دنبال کنم.
با توجه به گذراندن ساعت‌های مشخصِ دوره، براساس ارزشیابی و مطابق با استاندارد مهارت، موفق به دریافت گواهینامه درجه 2 نقاشی و درجه 1 پداگوژی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شدم.
برای ارتقا دادن سطح کارهایم در زمینه‌های مختلف سیاه‌قلم، آبرنگ، گواش، اکریلیک، رنگ روغن، پاستل، تمرین و تلاش را ادامه می‌دهم چرا که نقاشی روحم را جلا می‌بخشد و من را آماده‌تر می‌کند برای آنچه که می‌خواهم بازگو کنم ولی ترجیحم بر آن است که خط‌ها نقش‌‌ها و ترکیب‌ها و رنگ‌ها، زبان بیان مرا به تصویر بکشند تا صدایم لمس شود برای شنیده شدن…»

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:

• اینستاگرام:
monireh.artgallery

• رویدادهای جاری:

زنان مشرق ¦ نمایشگاه آثار نقاشی منیره جباری

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت