آریا شاه قاسمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

آریا شاه قاسمی (به انگلیسی: Aria Shahghasemi) هنرمند امریکایی ایرانی تبار، متولد 7 اکتبر 1996 در مینسوتا، ایالات متحده است.

آقای آریا شاه قاسمی بیشتر به دلیل بازی در نقش لندن کربی در سریال میراث مشهور می‌باشد.

زندگی شخصی
اریا شاه قاسمی در 7 اکتبر 1996 در مینیاپولیس، مینسوتا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. والدین وی هر دو ایرانی الاصل می‌باشند که از ایران به ایالات متحده مهاجرت کردند.
آریا شاه قاسمی پس از اتمام تحصیلات دبیرستان، برای لیسانس هنرهای زیبا در تئاتر در دانشگاه جنوبی اورگان، نیویورک ثبت نام کرد. پس از آن، او در مدرسه تئاتر نیویورک شرکت کرد تا یک کارآموزی بازیگری را بدست آورد. او این برنامه حرفه ای را در سال 2015 به پایان رساند.
او قبل از شروع بازیگری به عنوان پیشخدمت در یک سالن مخصوص غذاهای دریایی در نیویورک و همچنین یک تابستان را به عنوان نجار مشغول به کار بود.

زندگی حرفه ای
او اولین کار خود را در فیلمسازی با نمایش دیویس بنت در سریال «فراموش نشدنی» آغاز کرد که در سال 2015 به نمایش درآمد. در سال بعد، آریا بعد از بازی در نقش «عمر» در سریال درام «قانون و نظم» به کانون توجه قرار گرفت. در فیلم مستند کوتاه با عنوان «لهجه»، آریا شاه قاسمی نیز نقش کمی داشت اما در آن زمان مورد توجه چندانی قرار نگرفت.

شهرت وی با ایفای نقش وت تچ در سریال «غریزه» و نقش الیاس سانتورو در فیلم «بدون جایگزین»، شکل گرفت.

شاه قاسمی به عنوان دستیار تولید در فیلم تلویزیونی واکادمیا کار کرد. در سال 2017، او برای بازی در لندن کربی در پنجمین و آخرین فصل سریال اصیل‌ها انتخاب شد و در سال 2018 به عنوان شخصیت اصلی، بار دیگر نقش لندن کربی را در سریال «میراث» از سر گرفت. علاوه بر این، آریا در نمایش، «اجتماعی بی‌دست و پا» نیز بازی کرده‌است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
as_10.7

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت