عدنان عفراویان (باشو)

Adnan Afravian (Bashoo)

عدنان عفراویان (باشو)

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

عدنان عفراویان معروف به باشو (به انگلیسی: Adnan Afravian) هنرمند ایرانی، متولد 1354 در اهواز استان خوزستان است.

آقای عدنان عفراوی از جمله هنرمندانی است که از کودکی وارد عرصه بازیگری شد.

عدنان عفراویان بازیگر اهل اهواز که در فیلم باشو، غریبه کوچک در نقش باشو (قهرمان فیلم) ایفای نقش تاثیرگذاری داشت. آن فیلم تنها کار سینمایی عدنان عفراویان است .

او پس از آنکه از عرصه بازیگری کنار گذاشته شد و پیشنهادی به وی نشد، به ناچار در اهواز فلکه لشکر آباد به سیگار فروشی و فروش سی دی فیلم بازی خود مشغول شد. عدنان عفراویان بازیگر نوجوان نقش باشو یکی از پرسروصداترین حاشیه‌های فیلم بود؛ پسرکی که خیلی اتفاقی به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سینمای بیضایی و حتی سینمای ایران تبدیل شد.

عدنان به خبرنگار عصر ایران می گوید: «من هم مثل خیلی از نوجوانانی که برای اولین بار در سینما حضور پیدا کردند و شاهکاری را خلق کردند و بعد رها و تنها شدند برای مدتی افسرده و گیج شده بودم. اگر در میان کسانی که در اهواز بساط کرده اند، باشو را دیدی نپرس حال بیضایی (کارگردان و نویسنده فیلم) و نایی چطور است. چون نه تنها خبری از آن‌ها ندارد بلکه داغ دلش را برای دوباره دیدن نایی و بچه هایش، بیضایی و شوهر نایی تازه می کنی.»

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
adnan.afravi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود