فرهاد پایار

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، تهیه کننده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

فرهاد پایار (به انگلیسی: Farhad Payar) هنرمند آلمانی – ایرانی است.

آقای فرهاد پایار ، متولد و بزرگ شده در ایران است که در سال 1980 به جمهوری فدرال آلمان مهاجرت کرد. وی برای تأمین هزینه تحصیل علوم خود در برلین ، به عنوان راننده تاکسی ، راننده کامیون ، کارگری ، فروشندگی فرش کار کرد، تا اینکه در سال 1990 با موفقیت تحصیلات خود را به پایان رساند. سپس از انجهت که به فیلم و تئاتر علاقه مند بود وارد این عرصه هنری شد.

او از سال 1994 بطور جدی به عنوان بازیگر و روزنامه نگار ، ساخت مستند و فیلم کوتاه و نمایشنامه نویسی فعالیت می‌کند. تعداد 9 نمایشنامه وی تاکنون با بودجه وزارت فرهنگ سنا در برلین اجرا شده است. او در کارنامه هنری خود تعداد 7 کارگردانی را انجام داد و بازیگری نیز کرده است.

آقای پایار از سال 1994 به عنوان روزنامه نگار آزاد در شرکت‌های مختلف رادیویی کار می‌کند. وی از سال 2007 به عنوان یک روزنامه نگار مستقل در دویچه وله فعالیت می‌کند.

فرهاد تاکنون با هنرمندان بین‌المللی مشهور از فرهنگ‌های مختلف کار کرده است، که از جمله ایشان می‌توان به؛ پر اولوو ​​سورنسن ، شیرین نشاط ، آنینا جندریکو ، آرتم تمنیکوف و هلنا والدمن و… اشاره نمود.

وی در سال 1995 “جایزه ادبیات دفتر هنری نوکیلن” را برای داستان “آخرین گذرگاه” دریافت کرد.

آقای فرهاد پایار یکی از بازیگران و تهیه کنندگان ایرانی تبار است که با بیشتر با فیلم‌های Zum Beispiel Montaretto 2010 ، Asudem (2007 و Nobel 2016 شناخته می شود.

“مثلا مونتارِتو” (Zum Beispiel Montareto) فیلمی مستند از فرهاد پایار است که از سیزدهم تا شانزدهم ژانویه در یکی از سینماهای برلین بر پرده می آید.

در این سینما معمولا فیلم ها به زبان اصلی نمایش داده می شود، و فیلم مورد اشاره به زبان ایتالیایی با زیرنویس آلمانی است.

آنچه پیش از هرچیز توجه تماشاگر این فیلم را جلب می کند این است که چگونه مردم یک روستای کوچک ایتالیایی با ایده آل‌های برابری و آزادی زندگی می کنند، و آن را کمونیسم می نامند.

مثلا مونتارتو از سال 2006 تا سال 2009 فیلمبرداری و در پایان بهار 2010 آماده نمایش شد. این فیلم در جشنواره لائورا در ایتالیا شرکت کرد.

مثلا مونتارتو در نور طبیعی و با دوربین دیجیتال ساخته شده. میان صحنه‌های متفاوت فیلم هماهنگی ویژه ای بر قرار است. فضای تابستانی نیز بر جلوه و جلای رنگ در این فیلم افزوده است. زمان فیلم 65 دقیقه است.

ساختن این فیلم تنها کار پایار نیست، بلکه خانم یاسمین خلیفه، تهیه کننده و آرشیتکت فیلم، افزون بر صدابرداری در کارگردانیِ آن نیز سهم بسزایی داشته است. در واقع مونتارتو کار مشترک فرهاد پایار و یاسمین خلیفه است.

• آدرس:

• تلفن:

• اینستاگرام:
payarfar

• وبسایت:
farhadpayar.com

صفحه در IMDB

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت