مریم زارع

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، فیلم‌ساز و نویسنده

 معرفی/ بیوگرافی:

مریم زارع (به انگلیسی: Maryam Zaree‎) هنرمند آلمانی ایرانی ، متولد 31 تیر 1362 در تهران است.

خانم مریم زارع فرزند خانم نرگس اسکندری گرونبرگ (سیاستمدار و شهردار فرانکفورت آلمان) می‌باشد که در سال 1362 در زندان اوین تهران چشم به جهان گشود و در 2 سالگی به آلمان مهاجرت کرد.

مریم زارع تحصیلات بازیگری خود را در سال 2008 در پوتسدام، مرکز ایالت براندنبورگ آلمان، در دانشگاه دولتی فیلم و تلویزیون «کنراد وولف» در استودیوی فیلم‌سازی بابلزبرگ به اتمام رساند. او در طول تحصیلات در تولیدات فیلم و تلویزیون متعددی شرکت کرده بود.

مریم زارع در سال 1388 در فیلم «شهاده» ساخته برهان قربانی، کارگردان آلمانی – افغان، بازی کرد. چهره و نام مریم زارع با ایفای نقش «مریم» در این فیلم در سینمای آلمان مطرح شد. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال 2010 به نمایش درآمد و در آلمان و در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی جایزه گرفت. «شهاده» روایت‌گر زندگی سه جوان مسلمان در آلمان است. این فیلم با تأکید بر اینکه شهروندان و مهاجران مسلمان در اروپا را نباید با مذهبشان قضاوت کرد در محافل سینمایی آلمان خوش درخشید.

از مریم زارع به دلیل بازی در نقش مریم چندین بار تقدیر شده‌است. مریم زارع در جشنواره فیلم مونترری مکزیک جایزه بهترین اجرا را دریافت کرد و از عملکرد بازیگری او در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فلاندرز در گنت تقدیر شده‌است.

مریم زارع در فیلم‌های سینمایی همچون «سوزانده‌شده» و ”با من ازدواج کن” بازی کرده‌است. زارع در سال 2012 در نقش دوگانه‌ای در فیلم «من او نیستم» بازی کرد. این فیلم، که ساخته تایفون پیرسلیم اوغلو است، تولید مشترک کشورهای ترکیه، فرانسه و یونان است. این فیلم در جشنواره فیلم رم جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و در جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول در بخش بهترین فیلم ترکی موفق به کسب جایزه شد.

مریم زارع در سال‌های اخیر بیشتر در فیلم‌های اروپایی ظاهر می‌شود. برای نمونه او در سریال بلوک 4 نقش خلیلا را بازی می‌کند، که یکی از نقش‌های اصلی زن است. زارع همچنین بر صحنه‌های تئاتر در شهرهای هانوفر و برلین هم در چند نمایش بازی کرده‌است.

مریم زارع همچنین به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت می‌کند. او در سال 2017 با نوشتن نمایشنامه‌ای با عنوان «احساسات هوشمندانه» “Kluge Gefühle” برنده جایزه تئاتر هایدلبرگ شد. آندره گتو این نمایشنامه را در سال 2019 برای نسخه رادیویی ویرایش کرد.

مریم زارع در سال 2019 مستند متولد اوین را کارگردانی کرد. این فیلم نخستین کارگردانی زارع به‌شمار می‌رود و در آن، به عنوان کسی که خود نیز در زندان اوین متولد شده‌است، ایفای نقش نیز کرده‌است. تهیه این اثر مستند، که به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و فارسی کار شده، 4 سال به طول انجامیده است. این فیلم تلاشی است برای بیان تجربیات و تأثیرات زندان بر فرزندان زندانیان و شکستن سکوت خانواده‌هایی که فرزندانشان در زندان متولد شده‌اند.

تئاتر
2008: عشق طوفانی در یک بیت باکس، شووسپیلهاوس هانوفر (کارگردان: ولکر اشمیت)
2009: ریچی 3، شوئسپیلهاوز هانوفر (کارگردان: ولکر اشمیت)
2009: Wild Hearts, Fuel 09 Theatertage Basel (کارگردان: مایکل کوچ)
2011: روز قبل از روز گذشته، Schaubühne am Lehniner Platz
2012: ببخشید، Ballhaus Naunynstraße
2016: انکار، تئاتر ماکسیم گورکی، برلین، (کارگردان: یائل رونن)
و…

جوایز نامزدی‌ها
تقدیرشده برای بازی در فیلم شهاده در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم گنت.
بهترین بازیگر زن در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونتری.
برنده جایزه نویسنده هایدلبرگ برای نمایشنامه احساسات هوشمندانه
جایزه گریمه سال 2018 برای سریال تلویزیونی بلوک 4
و…

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت