احمد ناطقی

Ahmad Nateghi

احمد ناطقی

 تخصص/مهارت:

عکاس،

 معرفی/ بیوگرافی:

احمد ناطقی (به انگلیسی: Ahmad Nateghi) هنرمند ایرانی، متولد 1337 در تهران است.

آقای احمد ناطقی از هنرمندان عکاس سرشناس ایران می‌باشد.

فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی است.
او می گوید عکاسی را در دهه 50 از دوران جوانی شروع، و در سال 1357 در دوران انقلاب اسلامی ایران نیز از تظاهرات، انقلاب و … عکاسی کرده است. وی از سال 1363 به عنوان رئیس اداره عکس خبرگزاری جمهوری اسلامی عکاسی حرفه ای را آغاز کرد و در طول دوران جنگ 8 ساله ایران و عراق به عنوان یکی از عکاسان مشهور جنگ آثار زیادی را به ثبت رساند.

احمد ناطقی در نمایشگاههای متعدد خارجی و داخلی شرکت کرده و دارای جوائز داخلی و بین المللی می باشد. آخرین نمایشگاه انفرادی وی در سال 1379 در « خانه عکاسان ایران» با عنوان « تولد در زندان» برپا گردید.
وی در سال 1369 وارد حوزه هنری شد و جشنواره بین المللی عکس کودک و نوجوان را بنیان گذاشت.
او همچنین طراح اصلی و از بنیانگذاران «خانه عکاسان ایران» و انجمن عکاسان فردا می باشد، وی در حال حاضر مدیر «خانه عکاسان ایران» است.
وی پس از آن مجموعه‌ای تصویری از مراسم حج در عربستان را در به نام مشق عشق منتشر کرد اثری دیگری از وی که تصاویر سوئیت سمفونی و نمایش اجرا شده در تالار وحدت است؛ باعنوان رسول عشق و امید چاپ گردید.
آخرین نمایشگاه وی به صورت خیابانی، 21 سال پس از فاجعه حلبچه در سال 2009 میلادی در همان محل‌های وقوع حادثه برگزار گردید .
احمد ناطقی پس از برگزاری نمایشگاه در حلبچه به مدت دو سال در جستجوی افراد زنده ی تصاویرش بود و 7 نفر از آن‌ها را در مشهورترین عکس هایش یافت و پس از گفتگو با آنان عکسهایی از آنان تهیه کرد و مجموعهٔ عکسهای فاجعه به همراه نمایشگاه خیابانی و عکسهای مقایسه‌ای را در مجموعه‌ای باعنوان صدای سکوت با سه زبان کردی فارسی و انگلیسی به چاپ رساند.
ناطقی معتقد است عکاسی مستند اجتماعی یکی از مهمترین شاخه‌های عکاسی است که نقش بسزائی در تحولات اجتماعی دارد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
abd_nateghi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت