محمد صیاد صبور

Mohammad Sayadsabour

محمد صیاد صبور

 تخصص/مهارت:

عکاس،

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد صیاد صبور (به انگلیسی: Mohammad Sayad saboor) هنرمند ایرانی، متولد 9 مهرماه 1326 در بندر انزلی است.

آقای محمد صیادصبور از پیشکسوتان عکاسی خبری در ایران است.

محمد صیاد صبور از نوجوانی برای کار به تهران آمد و پس از چندی در آتلیه ی فتوپلازا مشغول به کارشد وعکاسی را آموخت . سپس با علاقه ای که به عکاسی خبری پیدا کرده بود ، در سال 1384 وارد کانون خبرنگاران شد و فعالیت حرفه ای تازه ی خود را آغاز کرد.
در سالهای 1350 تا 1357 با روزنامه ی آیندگان در بخش‌های ، ورزشی و اجتماعی همکاری کرد. از سال 1357 و در آستانه ی انقلاب، درحالیکه هنوز در آن روزنامه مشغول به کار بود، همکاری خود را با خبرگزاری آسوشیتدپرس آغاز کرد که تا سال 1380 ادامه یافت.
محمد صیاد از همان آغاز جنگ ایران و عراق به صورت مستمر برای تهیه ی عکس و ارسال آن به جبهه می رفت. عکس‌های مربوط به دوران انقلاب و جنگ محمد صیاد در کتاب‌های مختلفی به چاپ رسیده، از جمله انقلاب نور، 44روز: داستان گروگان‌های آمریکایی در تهران، دفاع عاشقانه و جنگ تحمیلی: دفاع در برابر تجاوز.
او در سال 1358 با کاوه گلستان کتاب شورش را منتشر کرد که گزارشی تصویری از روزهای منتهی به انقلاب است. صیاد در سال 1359 به خاطر عکس‌های مربوط به شکست نیروهای دلتا در عملیات طبس موفق به دریافت جایزه ای برای بهترین عکاس خبری خاورمیانه شد.
نخستین نمایشگاه انفرادی از آثار محمد صیاد سال 1398 درمرکز نبشی با عنوان « اقلیم حیرانی » برگزار شد که به عکس‌های او از کوچ تحمیلی آوارگان عراقی به ایران در دوران صدام می پرداخت.
همچنین در سال 1399 دومین نمایشگاه انفرادی خود را از ایام شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی با عنوان « عکس از م.صیاد » برپا نمود.

محمد صیادصبور عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران است و در تهران زندگی و کار می کند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت