منوچهر مزینی

Manouchehr Mozayani

منوچهر مزینی

 تخصص/مهارت:

طراح و معمار،

 معرفی/ بیوگرافی:

منوچهر مزینی (به انگلیسی: Manouchehr Mozayani) هنرمند ایرانی، متولد 1313 در شهر ساری مازندران و درگذشته 1381 در تهران بود.

آقای منوچهر مزینی دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران، دارنده مدرک عالیه درجه مهندسی در معماری از دانشگاه آی آی تی در شیکاگو و دکترای شهرسازی از دانشگاه فنی مونیخ بوده بود.

منوچهر مزینی از برجسته ترین صاحب نظران در زمینه مباحث شهرسازی و معماری به ویژه با نگاه برنامه‌ریزی شهری است و مطالعات بسیاری را در باب این مفاهیم به انجام رسانده است.

همچنین دکتر مزینی به سبب تسلط بر زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسه و عربی، ترجمه کتابهای ارزشمندی را با موضوع شهرسازی و معماری از خود به یادگار گذاشته است.

درنهایت منوچهر مزینی پس از گذراندن مدتی بیماری در سال 1381 دار فانی را وداع گفت.

برخی آثار تالیفی این معمار عبارتند از: مقالاتی در باب شهر و شهرسازی – دانشگاه تهران، از زمان و معماری – مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، مدیریت شهری و روستایی در ایران – سازمان زمین و مسکن، ساختار مدیریت شهری در ایران – مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری وزارت کشور، شهر ددر ورای دو بعد – وزارت مسکن و شهرسازی، مطالعه تهران از نظر کالبدی – مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری وزارت کشور، مطالعه فرا دوبعدی بزرگراه رسالت تهران – شهرداری منطقه 4 تهران، تاریخ و هنر معماری – سروش.

همچنین آثار ترجمه مزینی شامل: فضا، زمان و معماری – علمی و فرهنگی، سیمای شهر – دانشگاه تهران، روشهای علمی و عملی مسائل شهری – دانشگاه تهران، عرصه‌های زندگی خصوصی و زندگی جمعی – دانشگاه تهران، واسازی (دکانستراکشن) – شهرداری تهران هستند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت