هادی تهرانی

Hadi Tehrani

هادی تهرانی

 تخصص/مهارت:

طراحی و معماری،

 معرفی/ بیوگرافی:

هادی تهرانی (به انگلیسی: Hadi Teherani) هنرمند ایرانی -آلمانی، متولد سال 1954 میلادی در تهران است.

آقای هادی تهرانی در سال 1954 در تهران متولد شد و پس از شش سال زندگی در ایران، در سال 1960 به همراه خانواده‌ به آلمان رفت. او تحصیلات مدرسه‌ای خود را در هامبورگ گذراند و از سال 1977 تا 1984 به ادامه تحصیل در رشته معماری در دانشگاه صنعتی براونشوایگ پرداخت. پس از فارغ التحصیلی او وارد حیطه آموزش شد و از سال 1989 به مدت دو سال در دانشگاه فنی آخن تدریس کرد. او قبل از شروع به عنوان یک معمار حرفه ای فعالیت خود را به عنوان یک طراح مد در شهر کلن آغاز کرد. در سال 1991 همراه با دو تن از معماران خبره آلمانی به نام «ینز بوت» و «کای ریشتر» دفتر معماری BRT را در شهر هامبورگ تاسیس کردند و در سال 2003 شرکتی با نام هادی تهرانی ای جی برای طراحی و ایده هایش تاسیس کرد. او از سال 1999 عضو آکادمی هنر هامبورگ (به آلمانی: Freien Akademie der Künste Hamburg) است. هادی تهرانى همچنین شعب دفاتر خود را در مسکو ، دبی و ابوظبی اداره می‌کند.

رویکرد و آثار
هادی تهرانی به منظور کسب موفقیت بیشتر، نه تنها به عنوان معمار بلکه در زمینه طراحی محصول و داخلی نیز فعالیت می کند. هدف او در طراحیهایش نه تنها فضای معماری، بلکه فضای متراکم است، تا جایی که تمام جزئیات تجهیزات فضایی به طور هماهنگ و قابل درک طراحی شوند. او همچنین در تولید مبلمان تهرانی، پوشش‌های پارچه ای و الگوهایش را به زبان معماری استفاده کرده است.

هادی تهرانی علاوه بر علاقه به طراحی بناها و سازه‌های عظیم، به طراحی وسایل روزمره از جمله میز و صندلی گرفته تا کیف و فنجان و… علاقه زیادی دارد و در این زمینه استعداد فوق‌العاده‌ای دارد. او همه این وسایل را زیر ذره‌بین می‌‌برد، تمام اشکالات آن ها را می‌‌گیرد و طرح‌هایی نو و بدیع ارایه می‌‌دهد. او معتقد است (یک معمار خوب باید یک طراح خوب هم باشد.) وی با بسیاری از طراحان آلمانی از جمله پروفسور (هانس اولدیش) و مهندس (اولدیش نتر) ارتباط داشته و درصدد است یک شرکت طراحی لوازم اداری به نام )T+B( را تاسیس کرده و تمام لوازم آن را با بالاترین سطح کیفیت طراحی کند. کاتالوگ طراحی‌های او شامل طیفهای گوناگونی از صندلی، صندلی‌های اداری (“نقره ای” / صندلی اینتر 2004)، بوفه ، ماژول اداری سیار ، چراغ ها ، اتصالات در و پنجره ، مجموعه‌های مختلف فرش، کاغذ دیواری و وسایل بهداشتی و آشپزخانه (+ ARTESIO / Poggenpohl 2010) و یک دوچرخه (دوچرخه الکترونیکی Teherani Hadi ، 2011) است. یکی از عوامل کلیدی در موفقیتهای تهرانی ، استفاده فراوان از شیشه در ساختمان ها و طرح‌های وی است. در اکثر کارهای او از کف تا سقف، شیشه به کار رفته است؛ چرا که او معتقد است سه عامل در ساختمان بسیار مهم است: نور، هوا و چشم‌انداز اتاق. او سعی می‌‌کند با به‌کار بردن شیشه، ساختمان را از نظر این عوامل در بالاترین سطح استاندارد قرار دهد.

او درباره فلسفه آثار خود معتقد است: “من مرتباً با چالشی جامع برای عبور از مرزهای طراحی روبرو می شدم. معماری شالوده اساسی یک ایده فضایی را فراهم می کند. فقط اجرای پیچیده یک ایده طراحی از کوچکترین جزئیات ، تا ایجاد فضای هماهنگ با احساسات یا هویت کل شرکت ها ، می تواند وظیفه بزرگ تحقق یک مفهوم جامع طراحی را حل کند … “.

آثار
مهمترین ساختمان‌های طراحی شده توسط تهرانی:

دفتر مرکزی سوئیس ری آلمان در مونیخ-آنترفوهرینگ

آسمان خراش Double X در هامبورگ

برلینر بوگن در Berliner Tor در هامبورگ

ساختمان اداری داکلند در هامبورگ

پاساژ اروپا در هامبورگ

پردیس البرگ ، هامبورگ-آلتونا

ایستگاه راه‌آهن سراسری فرودگاه فرانکفورت

کران هائوس، مجموعه ای از دو ساختمان اداری و یک ساختمان مسکونی در کلن Rheinauhafen ، با ایده از جرثقیل‌های بندری

دانشگاه زاید در ابوظبی ، 2011

برج‌های رقص در هامبورگ ، در سال 2012 به پایان رسید

لودا آلتامونت در بمبئی ، هند

افتخارات
بسیاری از محصولات و پروژه‌های هادی تهرانی در رقابتهای مهم بین المللی نظیر Design AG نامزد شده و جوایز متعددی مانند جایزه FIABCI ، جوایز MIPIM 2003 ، 2007 تا 2009 ، جایزه LEAF ، جایزه CityScape و جایزه ARX را دریافت کرده‌اند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
hadi.teherani

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت