محسن میرحیدر

Mohsen MirHeydar

محسن میرحیدر

 تخصص/مهارت:

طراحی و معماری،

 معرفی/ بیوگرافی:

محسن میر حیدر (به انگلیسی: Mohsen Mir Heydar) هنرمند ایرانی، متولد سال 1315 در کرمانشاه است.

آقای محسن میرحیدر معمار معاصر اهل ایران است.

محسن میرحیدر دانش‌آموختهٔ دانشگاه تهران در رشتهٔ معماری، و مدرسهٔ معماری AA لندن در رشتهٔ برنامه‌ریزی و طراحی شهر است. محسن میرحیدر هم در دوران پیش از انقلاب و هم پس از آن، سرپرست پروژه‌های بزرگ معماری و ساختمانی در ایران بوده‌است. از جمله کارهای مهم او می‌توان به ساختمان‌های دانشگاه کرمان، ساختمان جدید کتابخانه ملی ایران، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، چاپخانه اسکناس بانک مرکزی، سینما صحرا، ساختمان کارخانجات تراکتورسازی تبریز و ساختمان کاخ جوانان اشاره کرد.

محسن میرحیدر عضویت شورای گروه معماری «جامعه مهندسان مشاور ایران»، کمیته عالی و تخصصی تدوین مقررات ملی ساختمان، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی جامعه مهندسان مشاور ایران را در کارنامه خود دارد، و عضو نخستین هیئت مدیره «کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران» است. وی از سال 1362 تاکنون مدیریت شرکت «مهندسان مشاور پیرراز» را برعهده دارد.

تحصیلات
محسن میرحیدر در 1315 خورشیدی در کرمانشاه به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر و تحصیلات دبیرستانی را در تهران به پایان برد و وارد رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. وی پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشتهٔ معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، درجه M.Ph خود را از مدرسهٔ معماری انجمن معماری لندن در برنامه‌ریزی و طراحی شهر گرفت.

سوابق کاری
محسن میرحیدر به عنوان طراح معماری و مسئول پروژه از سال 1338 تا 1350 در مهندسین مشاور امیر نصرت منقح، یوسف شریعت زاده و همکاران، از سال 1350 تا 1360 به عنوان عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل مهندسین مشاور بنیان، و از سال 1362 تا کنون به عنوان مدیر عامل مهندسان مشاور پیرراز مشغول به کار بوده‌است.

وی عضو شورای گروه معماری «جامعه مهندسان مشاور ایران» از سال 1370 تا 1372، عضو کمیته عالی و تخصصی تدوین مقررات ملی ساختمان از سال 1371 تا 1373، عضو شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی جامعه مهندسان مشاور ایران از سال 1372 تا 1374، عضو هیئت مؤسسین انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز در سال 1375، عضو اولین هیئت مدیره «کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران» از سال 1375 تا 1377 و عضو انجمن صنفی مدیران فنی و اجرایی است.

وی سابقه تدریس در درس اقتصاد شهری برای دوره دکترای شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال تحصیلی ‎52–53 و درس اقتصاد شهری و منطقه‌ای برای دوره کارشناسی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را در سال تحصیلی ‎50–51 را دارد.

پروژه‌ها
از پروژه‌های تحت مدیریت و سرپرستی وی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ساختمان وزارت کار و امور اجتماعی
کاخ جوانان
سینما صحرا
ساختمان‌های دانشگاه کرمان
چاپخانه اسکناس بانک مرکزی (پیش از انقلاب)
بیمارستان آموزشی کرمان
پروژه سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی
ساختمان کتابخانه ملی ایران
ساختمان مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه
توسعه قسمت جنوبی حرم مطهر حضرت معصومه (پس از انقلاب)

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت