محسن دایی نبی

 تخصص/مهارت:

خطاطی و خوشنویسی،

 معرفی/ بیوگرافی:

محسن دایی نبی (به انگلیسی: Mohsen Daeinabi) هنرمند ایرانی، متولد 1352 در تهران است.

آقای محسن دایی نبی با خوشنویسی پا به عرصه هنر گذاشت و در شانزده سالگی به درجه ممتاز انجمن خوشنویسان ایران دست یافت.
تحصیلات دانشگاهی اش در رشته گرافیک و کارشناسی ارشد پژوهش هنر بوده است.

محسن دایی نبی فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است و رتبه ممتاز انجمن خوشنویسان ایران را در سال 69 و رتبه مدرسی را درسال 75 کسب کرده است.

تدریس در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی داخلی و خارجی در کارنامه هنری این خوشنویس ثبت شده‌اند.

همچنین محسن دائی‌نبی با کسب رکورد قابل توجهی در حراج خیریه بهنام دهش‌پور خبرساز شد و در این حراج، تابلوی چهار میلیون تومانی او با 50 بار ارتقاء قیمت روبه‌رو شد و 15 میلیون و 400 هزار تومان به فروش رسید.

این هنرمند در آثارش، سلوک و سماعی در چرخش خطوط را به نمایش می‌گذارد که از رهگذر یک طریقت معرفت و معنا در حقیقت این هنر حاصل می‌شود.

محسن دایی نبی تا کنون هجده نمایشگاه انفرادی و حدود شصت نمایشگاه جمعی داخلی و برون مرزی را در کارنامه هنری خود داشته است.
در زمینه شعر و موسیقی نیز آثار منتشر شده ای دارد شامل سه کتاب شعر و سه آلبوم موسیقی که خوانندگی و بعضا نغمه سازی آنها را عهده دار بوده است.

آلبوم‌های “آخرین غزل رومی” با تنظیم پدرام درخشانی ، “گمان” با تنظیم فراز کاویانی و “امیر عشق” با تنظیم دکتر محسن جلیلی از آثار شنیداری منتشر شده اوست.

دائی نبی با ساز تنبور سالیانی ست که دلنوازی می کند. وی عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و عضو انجمن خوشنویسان ایران می باشد و در نقاشیخط، صاحب سیاق است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
art.daeinabi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت