کاوه کاظمی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

کاوه کاظمی (به انگلیسی: Kaveh Kazemi) هنرمند ایرانی، متولد 25 مهرماه 1331 در تهران است.

آقای کاوه کاظمی عکاس مطبوعاتی ساکن ایران است.

آقای کاوه کاظمی در روز 25 مهر 1331 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. وی پس از پایان دبیرستان به انگلستان رفت و در سال 1357 در رشته عکاسی فارغ‌التحصیل شد و در بحبوحهٔ انقلاب به ایران بازگشت.

فعالیت حرفه‌ای
کاظمی از همان آغاز با عکاسی مطبوعاتی و همکاری با آژانس‌های خارجی کار خود را آغاز کرد و از انقلاب، جنگ، و تحولات و اجتماعی ایران و در برهه‌های حساس جنگ ایران و عراق به عکاسی پرداخت است.
او که در روزهای آغازین انقلاب عکاسی خبری را دنبال می‌کرد بعدها با دنبال کردن سوژه‌های مختلف اجتماعی عکاسی مطبوعاتی را به عنوان شاخه اصلی فعالیت خود برگزید.

کاظمی در برهه‌های حساس در کشورهای لبنان (جنگ داخلی 1986)، نیکاراگوا، کوبا، ایرلند، عراق (جنگ خلیج فارس 1991 به عکاسی پرداخت است.

وی به عکاسی مطبوعاتی در ایران و چندین کشور دیگر در جهان مشغول بوده‌است که از جملهٔ آن کشورها می‌توان از ایرلند شمالی نام برد.

او که از سال 1363 تا 1367 در پاریس برای ادامه فعالیت حرفه‌ای‌ش سکونت داشت در سال 1367 به دلیل شرایط حساس جنگ و تحولات اجتماعی مجدداً به ایران بازگشت.

از آخرین مجموعه‌های مورد توجه وی می‌توان به زرتشتیان – انقلابیون – آشوب و آرام ایرلند شمالی اشاره کرد.

آثار او در مطبوعات معتبر دنیا از قبیل نیویورک تایمز، نیوزویک، مجله خبری تایم و… به چاپ رسیده‌اند.

کاوه کاظمی طی سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود آرشیوی از آثارش را در آژانس عکس گتی ایمجز، منتشر کرده است که این مجموعه بیش از دوازده هزار عکس از چندین کشور مختلف را شامل می‌شود.

فیلم و مستند
او در سال 1390 تصویربرداری و تهیه گفتگویی به نام «چشم در برابر چشم» را با آمنه بهرامی انجام می‌دهد که در آن به موضوع اسیدپاشی و حکم قصاص در ایران پرداخته می‌شود که از شبکه الجزیره پخش شده‌است.
در آبان سال 1398 خبرگزاری آسوشیتد پرس در برنامه‌ای با عنوان «خاطرات بحران گروگان‌گیری سفارت آمریکا» با او به عنوان عکاس کهنه‌کار ایرانی گفتگو می‌کند و کاوه کاظمی وقایع انقلاب ایران و ماجرای گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا را از نگاه دوربین خود یادآوری می‌کند.

کتاب‌ها
کتاب انقلابیون، نشر نظر 1396
کتاب سایه‌ها و یادها، نشر نظر 1397
کتاب آشوب و آرام ایرلند شمالی، نشر نظر 1398

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت