هنگامه گلستان

Hengameh Golestan

هنگامه گلستان

 تخصص/مهارت:

عکاسی

 معرفی/ بیوگرافی:

هنگامه گلستان با نام اصلی هنگامه جلالی (به انگلیسی: Hengameh Golestan) هنرمند ایرانی، متولد 1331 در تهران است.

گلستان در سال 1331 در تهران به‌دنیا آمد. او در سال 1351ش با کاوه گلستان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج مهرک گلستان، خوانندهٔ رپ، است که به ریویل شهرت دارد.

حرفه
خانم هنگامه گلستان عکاسی را از سال 1353ش آغاز کرد و هنگامی که 18ساله بود نخستین عکس‌هاش را گرفت. او عکاسی را از با دستیاریِ همسرش، کاوه گلستان و نیز گذراندن یک دورهٔ آموزشی در هیستینگز واقع در انگلستان آموخت. گلستان در ساخت مستند ثبت حقیقت نقش داشته‌است. او در سال 1995 به لندن مهاجرت کرد.

در سال 2015 نمایشگاهی از عکس‌های او از تظاهرات 17 اسفند 1357 با عنوان «هنگامه گلستان: شاهد 1979» در نگارخانهٔ شو روم در لندن برگزار شد. غالب عکس‌های نمایشگاه پیش از این امکان نمایش نیافته بودند. محمد عبدی اهمیت این عکس‌ها را در «ثبت و یادآوری واقعه‌ای خلاف جهت جریان رسمی در تاریخ‌نگاری امروز ایران» می‌داند.

از جمله عکس‌های مشهور او دو عکس از شیده رحمانی در تظاهرات زنان در اواسط اسفند 1357 است. در یکی از این تصاویر رحمانی بر بالای یک اتوبوس، در حال گفتگو با یک روحانی که از طرف دفتر سید محمود طالقانی به میان معترضان فرستاده شده بود، دیده می‌شود.

در سال 2017 یکی از آثار او توسط موزهٔ بریتانیا خریداری شد.

کتاب‌شناسی
گلستان، هنگامه (1388). چشم 22. ترجمهٔ سنبل همدانچی. انتخاب و گردآوری پیمان هوشمندزاده. تهران: ماه‌ریز. شابک 978-964-7729-98-7.
گلستان، هنگامه (1395). # عروس. ترجمهٔ آلما بهمن‌پور. تهران: چاپ و نشر نظر. شابک 978-600-152-226-0.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت