رضا عابدینی

 تخصص/مهارت:

طراح گرافیک و مدیر هنری

 معرفی/ بیوگرافی:

رضا عابدینی (به انگلیسی: Reza Abedini) هنرمند ایرانی، متولد 1346 در تهران است.

آقای رضا عابدینی فارغ‌التحصیل رشته طراحی گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی پسران تهران و لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1368 آغاز کرده‌است. فعالیت‌های او بر طراحی گرافیک از جمله طراحی پوستر، نشانه و کتاب با تأکید بر روش تایپوگرافی متمرکز است. از کارهای قابل توجه او می توان به طراحی نشانه گالری طراحان آزاد اشاره کرد.

عابدینی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران؛ و انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک است. او از نسل چهارم طراحان گرافیک ایران محسوب شده. وی نامش در ویرایش جدید کتاب تاریخ طراحی گرافیک تألیف فیلیپ بی.مگز ثبت شده‌است.

او تاکنون چندین جایزه ملی و بین‌المللی را برای آثارش دریافت کرده‌است. از جمله در سال 1385 (2006 م)، جایزه صدهزار یورویی پرنس کلاوس هلند را از آن خود کرد. نمایشگاه آثارش نیز در 21 آذر (12 دسامبر) همان سال در آمستردام گشایش یافت. طرح روی جلد کتاب پرفروش ما چگونه ما شدیم، نیز اثر اوست.

رضا عابدینی در آبان‌ماه سال 1394 پس از چند سال دوری از وطن با نمایشگاه «طراحیخط» در گالری آب/انبار باز هم حضوری قابل توجه داشت. طراحیخط، مجموعهٔ هشتاد و نه اثر از رضا عابدینی است که در مرز میان طراحی و خط (نوشتار) قرار دارد و از دلبستگی طولانی و عمیق او به این هر دو خبر می‌دهد. او سعی دارد با تکیه بر تایپوگرافی و حروف فارسی به فرمالیزم برسد.

عابدینی در حال حاضر به همراه همسر و دو فرزندش در لاهه هلند سکونت دارد و به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
rezaabedini111

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت