جمال بخش پور

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

جمال بخش پور (به انگلیسی: Jamal Bakhsh Pour) هنرمند ایرانی، متولد 1323 در تبریز و درگذشته 31 خرداد 1394 در آلمان بود.

آقای جمال بخش پور از نقاشان مطرح ایران دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبا و دانشکده هنرهای تزئینی تهران بود. این نقاش ایرانی نزدیک به دو دهه از عمر خود را خارج از ایران ساکن بود.

بخش پور اولین نمایشگاه خود را در سال 1349 در تالار قندریز برپا کرد و نزدیک به نیم قرن فعالیت هنری نمایشگاه‌های مختلفی را در ایران، آلمان و سوئیس برگزار کرد.

آخرین نمایشگاه این هنرمند در ایران آبان ماه سال 1389 در آرت سنتر تهران برگزار شد و کتاب مجموعه آثار جمال بخش پور نیز در سال 1381 در ایران منتشر شد. آیدین آغداشلو نیز درباره بخش پور و آثارش می گوید: جمال بخش پور از نقاشان قدیمی و معتبر ایرانی است.

آغاز کارش به سال‌های 1340 برمی گردد. تماشای مهارت فنی و اجرای استادانه و پرقدرتش که هاشورهای کشیده طولانی را درسراسر کارش می گستراند، دلپذیر و دلگرم کننده بود و معلوم بود که نقاشی با تخیل غنی و تصویرگری چیره دست متولد شده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت