هادی هزاوه‌ای

Hadi Hazavehee

هادی هزاوه‌ای

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

هادی هزاوه ای (به انگلیسی: Hadi Hazavehei) هنرمند ایرانی، متولد 1319 در شهرستان هزاوه اراک استان مرکزی است.

آقای هادی هزاوه‌ای در اراک به دنیا آمد و در همان شهر دیپلم طبیعی خود را گرفت. در 1337 وارد دانشکده علوم دانشسرای عالی تهران می‌شود و در استخدام وزارت آموزش و پرورش به به عنوان معلم به کویر (روستای آرادان) فرستاده می‌شود. در سال 1340 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌شود. او به همراه مرتضی ممیز، منصور قندریز، سیروس مالک، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، محمدرضا جودت، قباد شیوا، فرشید مثقالی، رویین پاکباز و محمد محلاتی از موسسین تالار ایران (بعدها به گالری قندریز تغییر نام داد) می‌باشد.

نمایشگاه‌ها
اولین نمایشگاه هزاوه‌ای در سال 1342 و در سالن دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد . بعد از انقلاب هم پس از وقفه ای چند دهه ای گالری هما در آبان ماه 1387 میزبان نقاشی‌ها و طراحی‌های این هنرمند بود. آخرین نمایشگاه او در سال 1392 در گالری شیرین ان وای در نیویورک بود. که به همین مناسبت شبکه تلویزیونی صدای آمریکا گزارش و گفت‌وگویی با وی انجام داد.

کتاب‌ها
در سال 1391 کتابی با عنوان کتاب هادی هزاوه‌ای که گفت‌وجوی داریوش کیارس است با هادی هزاوه‌ای با طرح جلد امیر فرهاد از سوی نشر پیکره روانه بازار نشر گردید.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود