ناصر عصار

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

ناصر عصار (به انگلیسی: Nasser Assar) هنرمند ایرانی، متولد 1307 در تهران و درگذشتهٔ 1390 در پاریس بود.

آقای ناصر عصار نقاش درونگرای معاصر ایرانی بود. ناصر عصار در سال 1307 در تهران به دنیا آمد. پدر او از استادان دانشگاه تهران و مسئول کرسی فلسفه شرق بود. وی در خانواده ای بزرگ شد که پر از اشعار مولوی، حافظ و سعدی و آمیخته با فلسفه بود. او به اشعار فلسفه شرق و سهروردی علاقه‌مند شد و در آثارش از آن‌ها استفاده کرد. سپس به مدت سه سال(1953–1950) به دانشکده هنرهای زیبا رفت و مشغول تحصیل شدو پس از آن راهی هامبورگ شد. اما نتوانست در آنجا زندگی کند و به پاریس رفت. عصار نخستین نمایشگاه نقاشی خود را با کمک ژولین آلوار در سال 1955 برگزار کرد. سپس در سال 1961 نخستین نمایشگاه آثار هنری خود را در گالری لینکن در شهر لندن برگزار نمود. سیر ایجاد نمایشگاه‌های وی ادامه داشت دو نمایشگاه بعدی در شهر بروکسل در گالری اسمیت برگزار شد. نمایشگاه نقاشی دیگری در سال 1966 در شهر لندن برگزار کرد. این نمایشگاه مربوط به آثار نقاشی او بود و به این خاطر 18 ماه در لندن زندگی کرد.

ناصر عصارپس از آن در زندگی شخصی اش تحولی رخ داد با ایزابل دو گاستین ازدواج کرد و در کینگ رد زندگی می‌کرد. در این زمان او به نقاشی طبیعت روی آورد و به نقاشی انواع درخت‌ها و تپه‌ها می‌پرداخت. در سال 1972 با ایران‌شناس مشهور فرانسوی هانری کربن آشنا شد و تأثیر فراوانی در زندگی او گذاشت. روابط وی با هانری کربن تا سال 1979 یعنی زمان مرگ هانری کربن ادامه داشت. در سال 1980 عصار شهروندی فرانسه را پذیرفت. سرانجام در روز 4 اَمرداد 1390 در پاریس درگذشت.

انتقاد هنری
مایکل سالیوان پس از دیدن آثار عصار در شهر لندن در مورد آثار وی گفت: این آثار دارای وجه اشتراک با نقاشان چینی است. از لحاظ آمیزش با جهان طبیعی و نحوهٔ برخورد با فضا بسیار شباهت دارد اما وجه تفاوت آن بسیار بیشتر است. عصار با استفاده از رنگ روغن به شکل مرکب به ذوق زیباشناسی چینی بسیار نزدیک است. چون برخلاف روش‌های اکسپرسیونیست‌های انتزاعی بسیار درخشان و زنده است.

نمایشگاه‌های هنری انفرادی
1331 گالری جوان، تهران
1334 گالری پریسم، پاریس، با معرفی ژولین الوار
1340 گالری لینکلن، لندن، با معرفی هربرت رید
1341 گالری اسمیث، بروکسل، با معرفی ژولین الوار
1345 گالری گروزورنر، لندن، با معرفی میشل سولیوان
1351 نادیدنی، گالری تری‌انگل، پاریس، با معرفی کلود استبن
1354 ناصر عصار، گالری بلشسه، و گالری هلن ترینتی‌نان
1357 گالری دو لا دیفرانس، بروکسل، با معرفی پتریک والدبر

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
nihalasssar

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت