رکنی حائری زاده

Rokni Haerizadeh

رکنی حائری زاده

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

رکن الدین حائری زاده معروف به رکنی حائری زاده (به انگلیسی: Rokni Haerizadeh) هنرمند ایرانی، متولد 11 دی 1357 در تهران است.

آقای رکن الدین در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و نقاشی را نزد احمد امین نظر فرا گرفت. نخستین نمایشگاه او در گالری الهه با استقبال فضای نوجوی دهه هفتاد قرار گرفت. او برگزیدهٔ دوم در ششمین بی ینال تهران در سال 1382 بود. شکل بیان صریح موضوعات ، اجتماعی و البته اشارات بی پرده پوشی او موجبات مهاجرت زود هنگام او به خارج از کشور را فراهم آورد. از معدود هنرمندان ایرانی ست که آثارش در مجموعه‌های معتبری همچون بریتیش میوزیم،موزه تیت ،بنیاد دووی و ساعتچی در لندن نگهداری می‌شود. نقاشی‌ها و چیدمان‌ها و ویدیوهای حائری زاده تا کنون در نمایش‌های فرهنگی همچون، آرت بازل و آرت کلن چهل و یکم (1385) و در رخدادهای اقتصادی هنر همچون حراج کریستی سال (1387)

نمایشگاه
نمایش “من گذاشته ام تو نامش را برگزین” ، گالری ایزابل وان اید ، دبی 1391
نمایش “اوه پیروزی” ، گالری ایزابل ، دبی 1388
نمایش “خر ، کافر ، عروس ” ، گالری بی 21 ، دبی 1387
نمایش دلمه ، گالری گلستان ، تهران 1385
او هم‌اکنون با گالری ایزابل ون دن اند در دبی همکاری دارد و آثارش از سال 1387 تا کنون در این گالری اماراتی هلندی به نمایش در آمده‌اند.

زندگی
او و برادرش رامین حائری زاده فتو آرتیست ایرانی سال هاست در کشور امارات دبی زندگی می‌کنند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت