حسین ختایی

 تخصص/مهارت:

طراحی و نقاشی، تصویرگری، نگارگری

 معرفی/ بیوگرافی:

حسین ختایی (به انگلیسی: Hossein Khataei) هنرمند ایرانی، متولد 1286 در اصفهان بود.

آقای حسین ختایی فرزند حیدرعلی، از هنرمندان نقاش و مینیاتوریست معاصر اصفهان، در سال 1286 در یکی از خانواده‌های روحانی و مذهبی اصفهان متولد شد.

استاد حسین خطایی از هفت تا پانزده سالگی در مکتب‌های قدیم به تحصیلات مقدماتی پرداخت و پس از آن زیر نظر هنرمند معروف نقاشی آن زمان استاد حاج میرزا آقا امامی قرار گرفت. خطایی مدت بیست و شش سال در کارگاه امامی به فراگرفتن نقاشی و تذهیب و سوخت مشغول بود تا به مدد ذوق و استعداد و تربیت، استادی شایسته گردد و پس از مرگ استاد مستقلاً شروع به کار کرد و در خانه محقر خود کارگاهی تأسیس کرد.

حسین ختایی در رشته‌های مختلف نقاشی از قبیل مینیاتوری، طلاکوبی، نقره کوبی، تذهیب و زرنگاری، برجسته کاری، انواع نقشه سازی و نقشه کشی مخصوص فرش و بخصوص سوخته کاری و غیره مهارتی تام داشت.

از وی آثار فراوانی به جای مانده که اغلب در موزه‌های خارج و داخل کشور موجود است. استاد علاوه بر تابلوها و آثار بسیار نفیسی که در زمینه هنر مینیاتور، زرنگاری و سوخت از خود به یادگار گذاشته است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت