جواد حمیدی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

جواد حمیدی (به انگلیسی: Javad Hamidi) هنرمند ایرانی، متولد 1297 در همدان و درگذشتهٔ 1380 در تهران بود.

استاد جواد حمیدی نقاش، استاد دانشگاه، پژوهشگر و عضو فرهنگستان هنر و از شاگردان علی‌محمد حیدریان بود.

زندگی‌نامه
جواد حمیدی در سال 1297 در همدان به دنیا آمد. او در سال 1324 در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهرن در رشته نقاشی مدرک لیسانس را اخذ کرد. وی برای ادامه تحصیل از طرف دانشکده به پاریس رفت و پس از چهار سال تعلیم زیر نظر استادان نقاشی در مدرسه هنرهای زیبای پاریس با مدرک معادل دکترا فارغ‌التحصیل شد. سپس به ایران بازگشت و به مدت 40 سال از استادان دانشگاه تهران بود. وی همچنین در دانشگاه‌های تربیت مدرس، الزهرا و آزاد اسلامی به آموزش دانشجویان می‌پرداخت.

آقای جواد حمیدی همچنین از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر و اعضای کمیته تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بود. حمیدی در نسل اول پیشگامان نقاشی قرار دارد. او در کنار افرادی چون جلیل ضیاپور، شکوه ریاضی، حسین کاظمی (نقاش)، محمود جوادی پور، احمد اسفندیاری، عبدالله عامری الحسینی، مهدی ویشکایی، منوچهر یکتایی و لیلی تقی پور قرار می‌گیرد.
وی در 15 اسفند 1380 در اثر سانحه تصادف مصدوم و به بیمارستان ایرانمهر تهران انتقال یافت و سرانجام در روز یک شنبه 26 اسفند درگذشت.

افتخارات
دریافت جایزه نخست بیست و پنج ساله هنر ایران در مورد ایران باستان
دریافت جایزه اول بینال پنجم تهران
دریافت نشان هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت