معصومه خدارحمی

Masoomeh Khodarahmi

معصومه خدارحمی

 تخصص/مهارت:

طراحی و نقاشی روی پارچه، نقاشی روی چرم، طراحی پرتره با تکنیک سیاه قلم، طراحی لباس و مانتو

 معرفی/ بیوگرافی:

معصومه خدارحمی با نام هنری مهرمَس (به انگلیسی: Masoomeh Khodarahmi) هنرمند ایرانی، متولد آذرماه 1365 در تهران است.

خانم معصومه خدارحمی فارغ التحصیل کاردانی رشته IT است. او پس از گذراندن دوره‌های آموزشی هنر طراحی پرتره “سیاه قلم”، به دنبال دنیای رنگی ولی با شکلی متفاوت‌تر، به نقاشی روی پارچه رسید و شیفتهٔ زیبایی این هنر شد. وی بلافاصله در ورکشاپ نقاشی روی پارچه زیر نظر استاد خود، خانم صبوری شرکت کرد و استعداد نهان خود را کشف نمود و پی برد که می‌تواند در این هنر موفق باشد.
خانم معصومه خدارحمی با اتکا به آموخته‌های قبلی و تمرین و تعلیم و انجام آزمون و خطا، با کار مستمر در نقاشی و طراحی و کسب تجربه تکنیک‌های مختلف و سعی در ارتقای کیفیت آثار، به نتیجه مطلوب رسید و این هنر زیبا را به صورت حرفه‌ای و تخصصی ادامه داد.

معصومه خدارحمی که از هنرمندان موفق در حوزهٔ نقاشی روی پارچه محسوب می‌شود، پس از سال‌ها فعالیت هنری درنهایت پیج هنری اختصاصی را با نام مهرمَس گالری راه اندازی نمود و بعد از آن تصمیم گرفت فعالیت و زندگی هنری خود را با این نام ادامه دهد.

تکنیک آثار منحصربفرد خانم معصومه خدارحمی غالباً «نقاشی روی ساتن ابریشم» می‌باشد که در سبک‌های گل و پرنده، مینیاتور فانتزی مدرن می‌باشند که بیشتر به موضوعاتی نظیر عشق و طبیعت ، گل‌ها و پرندگان و زیبایی‌های دنیا می‌پردازد که با استفاده از رنگ‌های ملایم و دلنشین به زیبایی هرچه تمام‌تر خلق شده اند.

خانم خدارحمی درباره آثار هنری خود چنین می‌گوید: «با استفاده از هنر نقاشی روی پارچه براحتی می‌توان رنگ و زیبایی و آرامش را برای محیط و دکوراسیون منازل و محل کار به ارمغان آورد و بدلیل پرکاربرد بودن این هنر جایگاهی خاص را در زندگی هنردوستان داشته است. از کاربردهای این هنر می‌توان به نقاشی روی لباس (مانتو، لباس مجلسی، انواع شلوار، روسری، کیف و کفش، لباس کودکان و آقایان)، کوسن، رومیزی و رانر، سرویس اتاق خواب و پرده، لوستر و آباژور، سرویس آشپزخانه و حتی چادر بازی کودکان اشاره داشت.
همیشه سعیم بر این بوده که اصل کارهایم را بر اساس کیفیت بگذارم و از عالی‌ترین متریال از نظر پارچه و رنگ و جلوه کار و دوخت را داشته باشم. تمامی کارها را بصورت حرفه‌ای و تخصی با هنر دست و نقاشی با قلمو پیش ببرم و از تکنیک‌های رایج و ابتدایی چاپ و شابلون استفاده نکنم.
نکته مهم در این هنر این است که نقاشی‌ها کاملا مقاوم در برابر شستشو هستند و برای سالیان متمادی وحتی شستشوهای روزمره هیچ مشکلی را نخواهند داشت.»

سوابق فعالیت هنری:
انجام پروژه‌های نقاشی روی پارچه و چرم
انجام پروژه‌های طراحی پرتره با تکنیک سیاه قلم
همکاری با مزون لباس و مانتو و تولیدی جین و چادر بازی برای کودکان
و…

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:
استان البرز/ کرج

• تلفن:
09125949874

• اینستاگرام:
mehrmasgallery

• ایمیل:
Mehrmasgallery@gmail.com

• رویدادهای جاری:

مینو ¦ نمایشگاه آثار معصومه خدارحمی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود