مهرناز هاشمی

Mehrnaz Hashemi

مهرناز هاشمی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، تصویرسازی، طراحی لباس و…

 معرفی/ بیوگرافی:

مهرناز هاشمی (به انگلیسی: Mehrnaz Hashemi) هنرمند ایرانی، متولد تیرماه سال 1366 است.

خانم مهرناز هاشمی از دوران کودکی گرایش و علاقه بسیار به هنر نقاشی داشت و آن را بصورت آزاد و خودآموز آغاز نمود. او پس از پایان تحصیلات در رشته میکروبیولوژی به دلیل علاقه‌ای که به هنر طراحی لباس و دنیای مد داشت با حضور در مرکز آموزش‌های آزاد پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، رشته طراحی لباس را به مدت یک سال ادامه داد و در تمام این مدت همواره در کنار تمامی مشغله‌های روزمره‌اش جایگاه و زمانی را برای طراحی و نقاشی اختصاص داد و این هنر زیبا به عنوان یک سرگرمی و دلبستگی برای اوقات فراغت وی بوده است.

آثار نقاشی مهرناز هاشمی غالباً در سبک «آرت نووُ (Art nouveau)» می‌باشند که بیشتر با تکنیک آبرنگ انجام شده اند، مجموعه آثاری زیبا و چشم‌نواز که در عین حال منحصربفرد بوده و به موضوعاتی نظیر طبیعت، موجودات زنده، پرندگان، ماهی‌ها، گل‌ها و پروانه‌ها و… می‌پردازد و از جهاتی شبیه به آثار گلدوزی می‌باشند، مجموعه آثاری که با استفاده از رنگ‌های ملایم و دلنشین خلق شده‌اند، بطوریکه که دیدن این آثار باعث ایجاد حس آرامش و احساس مثبت خوشایند در شخص بیننده می‌شود و بودن این آثار در هر فضایی محیط خانه، محیط کار و اداره و… احساس مثبت را به محیط و افراد منتقل می‌کند.

این هنرمند دربارهٔ هنر خود چنین می‌گوید: «عموماً در بیشتر آثارم از طبیعت و ارتباط رنگ‌ها در آن الهام می‌گیرم ، در واقع اشتیاق بسیار زیادی به دنیای رنگ‌ها دارم و معمولا هدفم این است که روی احساسات شخصی خودم نسبت به تماشای آن‌ها تمرکز کنم.
در کنار تجربهٔ انجام تمامی تکنیک‌های نقاشی، به شخصه تکنیک آبرنگ، گواش و مرکب را بیشتر می‌پسندم و علاقه وافری به ادغام کردن روش‌های مختلف و ایجاد کلاژهای ترکیبی دارم. مجموعهٔ حاضر (رنگها، تحقق زندگی) هم از این قانون مستثناء نبوده و نخ‌های رنگارنگ کمک فراونی برای بیان موضوع اصلی در برخی آثارم کرده‌اند. پس از چندین سال فعالیت به صورت آزاد، در این مقطع زمانی علاقه‌مند به ارائه آثارم به صورت مجموعه و در قالب نمایشگاه هستم و بسیار مشتاق تجربه این شیوه در کنار مابقی تجربیاتم می‌باشم.»

مهرناز هاشمی درمورد استیتمنت و توضیحات نمایشگاه آثارش نوشته است: «”رنگ‌ها” عجب جادویی دارند! در فصل‌های مختلف از زندگی‌مان خیلی دردها بوده که دوستشان نداشته‌ایم ؛ شاید هر دردی به مرور درمان شود، اما در روزگار ما یک درد نرفته دیگری پیدایش می‌شود. راه دیگری نیست باید زندگی کنیم، باید به زندگی ادامه دهیم، شب‌ها و روزهای ملال انگیزی در پیش داریم اما زندگی کوتاهتر از آن است که بخواهیم چشم انتظار روزی باشیم که من و تو راحت شویم و به آرامش برسیم. من عاشق همین روزهایی هستم که زندگی نکرده‌ایم یا روزهایی که از دست داده‌ایم چون به هر دلیلی یادمان می‌آورند رنگ‌ها عجب جادویی دارند! هربار دسته‌ای از گل‌ها را دیدم فهمیدم دل‌مردگی‌ها در گلبرگ‌ها می‌میرند، هربار طلوع خورشید را، پرهای باز شده طاووس را تماشا کردم احساس کردم تازه ماجرا شروع می‌شود. هر بار پرندگان آواز خواندند صدای شادی را شنیدم. حکایت زندگی ما بی‌تردید تصاویر ذخیره شده داخل تلفن‌های همراهمان است تا فراموش نکنیم چه ساخته‌ایم برای این جهان! و آنها بخشی از تحقق است درباره “زندگی”.»

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:
09121615709

• اینستاگرام:
Mehrnaz_papercraft

mehrnaz.17

• فیسبوک:
www.facebook.com/Mehrnazpapercraft

• ایمیل:
Mehrnazhashemi155@gmail.com

• رویدادهای جاری:

رنگها، تحقق زندگی ¦ نمایشگاه آثار مهرناز هاشمی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت