آلبوم موسیقی بی‌کلام، رُزتا از ونگلیس “Vangelis Rosetta”

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

آلبوم موسیقی بی‌کلام، رُزتا از ونگلیس “Vangelis Rosetta”

توضیحات:
دانلود رایگان، آلبوم موسیقی بی‌کلام، رُزتا از ونگلیس “Vangelis Rosetta”

اوانگلوس اودیسئاس پاپاتاناسیو (وَنگِلیس مشهور به ونجلیس زادهٔ 29 مارس 1943 میلادی، ولوس، یونان) آهنگساز و نوازندهٔ سبک الکترونیک، امبینت، نیو اِیج، پراگرسیو، جَز و پاپ راک است.
او بیشتر به دلیل آهنگسازی موسیقی فیلم ارابه‌های آتش شناخته می‌شود که برنده جایزه اسکار سال 1981 شد، از دیگر کارهای برجستهٔ او ساخت موسیقی فیلم‌های بلید رانر، 1492: فتح بهشت و اسکندر است.
ونگلیس دورهٔ حرفه‌ای موسیقی خود را با همکاری در گروه‌های موسیقی دههٔ 1960 مانند افرودایتس چایلد آغاز کرد. از میانه‌های دهٔ 1970 به ساخت موسیقی برای چند مستند دربارهٔ جانوران و طبیعت روی آورد که موفقیت این کارهای او سبب شد تا به موسیقی فیلم علاقهٔ بیشتری نشان دهد. در اوایل دههٔ 80 میلادی ونگلیس به عنوان یک پروژهٔ جانبی، به همراه جان اندرسون، خوانندهٔ گروه پراگرسیو راک انگلیسی یس، چند آلبوم را تحت عنوان جان و ونگلیس عرضه کرد. در سال 1981 جایزه اسکار برای موسیقی فیلم ارابه‌های آتش را به عنوان آهنگساز آن فیلم دریافت کرد. تک‌آهنگ «ارابه‌های آتش» که برای آلبوم موسیقی این فیلم عرضه شد توانست تا جایگاه نخست 100 آهنگ داغ بیلبورد بالا بیاید، همچنین از این تک‌آهنگ در مسابقه‌های المپیک 2012 لندن و درهنگام اهدای مدال استفاده شد.
ونگلیس با بیش از 50 سال فعالیت در عرصهٔ موسیقی توانسته بیش از 52 آلبوم منتشر کند و از وی همواره به عنوان یکی از برترین آهنگسازان موسیقی الکترونیک در همهٔ دوران یاد می‌شود.

جهت ذخیره روی گزینه دانلود بزنید.

حجم: 51 MB


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود